Kjapp og trygg hosting for Wordpress

ahus brukte 3,7 mill på karttjeneste

NilsF

Medlem
Jeg legger inn denne artikkelen, selv om den er et par uker gammel, da den er veldig relevant i forhold til trådens tema:

Statens kartverk føler seg misbrukt av Kartselskapet

Utdrag:
"Statens kartverk mener Det norske kartselskapet bevisst spiller på forvirringen mellom selskapet og det statlige organet.

- Skoler, firmaer og andre virksomheter har trodd at de er blitt ringt opp på vegne av Statens kartverk. Vi fikk henvendelser fra folk som lurte på hva vi driver med, sier Thomas-Martin Holtan i formidlingsseksjonen i Statens kartverk.

Kartverket har reagert på dette flere ganger overfor Det norske kartselskapet.

- Vi oppfatter at de spiller bevisst på navnelikheten og forvirringen dette skaper overfor deres kunder, sier Holtan."
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Blir jo litt rart å sammenlikne det offentlige med små private selskaper, det blir vel mer korrekt å sammenlikne med STORE private selskaper, og da tror jeg nok ikke noe liknende hadde vært usannsynlig.

Derimot er det selvsagt dumt at små selskaper generelt ikke har ressurser til å gjøre sånt, men det er jo i bunn og grunn det som er forskjellen på store selskaper og små selskaper; de store er større og har mer ressurser.

Selv om det på en måte kan føles urettferdig at de store kan sno seg ut av "tabber" (blir jo litt feil å kalle det tabber også - de har jo rett og slett blitt lurt) på denne måten, så er det jo faktisk bra at det offentlige *gjør noe* i slike situasjoner, det hadde vært mye mer feil og irriterende om de bare lot det gå.
 

picxx

Well-Known Member
det hadde vært mye mer feil og irriterende om de bare lot det gå.

Absolutt.
Den som takket ja til å benytte skattebetalernes penger på denne måten burde absolutt fått en smekk på pungen.
I ditt "store private" selskap hadde han nok sannsynligvis fått sparken.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg er ikke nødvendigvis med på idéen om at de ble lurt. Hvis de ble det så må de gjerne saksøke, men jeg er ikke overbevist om at det er sakens faktum. Det virker som det har vært elendig styring og inkompetente folk som har godkjent avtaler, og det er ikke overraskende, og heller ikke noe man bør kunne saksøke seg ut av. Som Picxx mener jeg at slike ting burde fått interne konsekvenser for de ansatte, for å forhindre at det skjer igjen. Det må stilles økte krav til kompetanse og kontroll i statlige organisasjoner.
 
Topp