Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Aldri mer Godaddy

En kamerat skulle fornye hosting og domene hos Godaddy.

Etter et og ha lett rundt omkring fant vi renew hosting. Det gikk som en drøm. Helt til Godaddy slettet siden hans fordi hostingen gikk ut. Kontaktet dem så med spørsmål om hva som hadde skjedd. Fikk til svar at hosting og domener var to forskjellige ting. Det kan så være. Men for svarte faen, når man velger renew. Betyr det i mine øyne at man fornyer noe man allerede har. Dette spurte jeg support om. Fikk til svar at de kunne rekonstruere sidene hans for 500 dollar mener jeg det var.

Så skulle vi sette opp en ny epost adresse. Og ikke en jævla plass står det noe info om servere osv. Det er spesielt kjekt siden europeiske mail addresser bruker en annen server.
Har aldri sett et mer forvirrende oppsett, brukervennlighet er lik null..

Ble så forbannet at jeg ba min advokat kompis om og sende en mail til dem. Og tror du ikke sidene dukket opp igjen. Uten kostnad..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det du klager på er jo kundebehandling, og det er jeg enig i; det der var jo - gitt at din versjon av historien stemmer - litt påfallende dårlig. Men når det er sagt så er det vel ikke annet å vente, eller hva, Dagmar? Jeg mener, Godaddy er kanskje verdens aller billigste leverandør av domener/hosting med type "domain+hosting for 120 years, just $1,25!!".

De har spesialisert seg på å være billige. Så da nedprioriteres ting som support, service og brukervennlighet. Det er faktisk helt naturlig, og helt greit.
 

picxx

Well-Known Member
Ikke uvanlig at domene og hosting må fornyes seperat, selv om det er "gratis" domene med på webhotellet.

Dog litt uvanlig at du ikke får en slags redemption periode selv etter at domene/hosting er forfalt.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jo men altså det kan jo ikke koste så mye og legge inn forskjellig tekst med info om servere osv.

Nei, men så betaler du jo heller ikke for det, ikke sant? Du har jo valgt den absolutt billigste leverandøren som finnes. Da går det nesten ikke an å klage på at produktet er dårlig.
 

picxx

Well-Known Member

picxx

Well-Known Member
Det blir feil server for europeiske brukere.

Hva mener du med feil server?
Skal du bruke pop3 må du jo bruke godaddys innkommende mailserver og din ISP's utgående.
 

Fredrik

Medlem
Ja det er jo litt som Peter sier. Du får det du betaler for. Jeg feks betalte en annen her inne på forumet for å flytte domene samt sette opp en mail konto riktig i går.

Ville jeg klart det selv? Ja.
Gidder jeg? Nei.

Altså jeg betaler masse ekstra hvert år for en problemfri hverdag. Så kan jeg heller bruke tiden min på tull å tøys. Eller seriøst arbeid. Alt etter hvordan formen er.
 

picxx

Well-Known Member
Mail domenet for ein europeisk bruker, er annerledes enn for en fra statene. Dette blir det ikke opplyst om.

Så du finner ikke klientinnstillingene om du logger inn på den webbaserte mailen på email.secureserver.net ?
 
Ellers vil jeg bare si at bortsett fra oppsett av domener osv. Er godaddy ganske bra. På en side jeg er med og drifter men ikke har noe med oppsettet og gjøre. Har vi ikke hatt nede tid og snakke om i det hele. Det er vel kanskje snakk om 20 minutter eller noe slikt på 3 år.
 
Topp