Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alexa rank

onlyme

New Member
Er litt usikker på hvordan Alexa ranker i forhold til sidevisninger. Er sidevisninger viktig i forhold til den totale ranking Alexa gir? Det virker sånn ut for meg.

Hvis dette er viktig. Er det da noe hjelp i å la utgående trafikk gå via en redirect side? Vil dette bli registrert som en sidevisning av Alexa?

Eller må det f. eks gjøres på den måten som http://ovguide.com gjør det med en pause før videresending?
 

onlyme

New Member
Jeg kan forstå at startinnlegget mitt kan bli oppfattet som om jeg skal lure Alexa. Det har jeg ikke i mine tanker. Er vel heller
det at jeg vurderer opplegget som ovguide.com bruker som helt sikkert heller ikke er gjort for å lure, men av markedsføringsmessige årsaker. Og om løsningen gir bedre Alexa rank enn direkte ut link.
 

sKrud

Meget sliten student
Hvorfor bryr du deg egentlig om hva Alexa sier? Brukerne av siden setter nok liten pris på å bli sendt gjennom en redirect hele tiden...

Når det er sagt tror jeg måten de gjør det på er for å få høyere reklameinntekter og ikke pga Alexa ;)
 

onlyme

New Member
Hvorfor bryr du deg egentlig om hva Alexa sier? Brukerne av siden setter nok liten pris på å bli sendt gjennom en redirect hele tiden...

Når det er sagt tror jeg måten de gjør det på er for å få høyere reklameinntekter og ikke pga Alexa ;)


Ja det er sikkert irriterende for mange, men er jo en veldig populær side dette uansett.
 

onlyme

New Member
På engelsk språklige sider er Alexa livsviktig i forhold til annonsører, partnere, etc. Mange legger utrolig mye vekt på ranken når de vurderer et nettsted.
 

onlyme

New Member
Hva gjør egentlig Alexa?
Hvordan funker det?
Og ja hvordan kan det økes hvis dette er viktig for annonsører i det store utland?

Jeg vet ikke helt sikkert, men jeg tror de ranker en side utfra en kombinasjon av søk, besøk, og sidevisninger. Blir litt på tryne for de som har en populær toppside med lite sidevisninger.

I dag har jeg f.eks fått 5 forespørsler på linkbytte. 4 gikk igjennom nåløyet, og 4 må da kastes ut fordi det er fullt.

Jeg bruker da Alexa som et viktig verktøy for å vurdere hva slags trafikk jeg vil få. Har de mye bad country trafikk tar jeg de ikke inn. Trafikk fra:

China, India, Vietnam, Turkey, Brazil, Japan, Thailand,
Argentina, Mexico, Peru, Chile, Colombia, Venezuela, Russia, Ukraine, Poland.
 

zapotek

Medlem
Hva gjør egentlig Alexa?

Alexa har en toolbar som folk kan installere i nettleseren sin. På den måten får de logget hvor mange som er innom nettstedet ditt (såfremt de har toolbaren).
 

picxx

Well-Known Member
Og det gjør de ute nå vite hva Alexa egentlig er og hvordan det kan manipuleres.:eek:

Egentlig ikke, men det brukes som en av mange faktorer når man skal kjøpe trafikk.
Det nytter lite å ha en alexarank på 100 om trafikkscriptet på siden viser at alt du kan levere er 10 klikk i døgnet :D

Å kjøpe annonsering/trafikk kun basert på alexa rank kan det vel være en eller annen noob som gjør, og vil man jo inn i den bransjen, så værsegod ..
 

onlyme

New Member
Å kjøpe annonsering/trafikk kun basert på alexa rank kan det vel være en eller annen noob som gjør

Ja når 50.000 nordmenn i lille Norge lar seg lure trill rundt av pyramide spill, er det vel det:D
 
Topp