Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Align bilder mot samme topplinje

KFKF

Medlem
Lager et bildegalleri / tumbnailoversikt hvor jeg skal få bilder med samme bredde, men ulik høyde til å klistre på samme topplinje. Foreløpig har jeg kjørt koden som fire lister, en til hver rad. Det er fem bilder i hver liste. Altså: 20 bilder på fire rader, fem i bredden, med ulik høyde, men samme brede.

Det blir gjerne litt uklart, men innad i hver liste ønsker jeg å få de fem bildene til å align'e til samme topplinje. Har googla litt rundt, ser ingen umiddelbar løsning og henvender meg derfor til dere. Skal nevnes, for de av dere som har absurd godt styr på saker, at jeg har lest meg opp siden mitt siste kompatibilitetsproblem.

På forhånd takk til dere som gidder
 

peterandrej

pensjonert moderator
Finn ut høyden på det høyeste bildet. Legg så en fast høyde på li-elementet som da er lik det høyeste bildet. Da skal du være i boks :)
 

KFKF

Medlem
Har tidligere balet litt rundt med "vertical-align", som jeg skrev inn i bilde-div'en og slett ikke fungerte som jeg ville. I samme slengen som jeg satte den faste høyden, skrev jeg på "vertical-align:top" til td-elementet og det viste seg å gjøre jobben superb. Der kom det også fram at det var en table- og ikke liste-funksjon jeg hadde.

Virker fine i andre browsere, så om dere ikke har noen innvendinger holder jeg meg til align'en. Bør åpenbart lese meg opp litt til. Takk, likevel!
 
Topp