Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"allerede en NS record i DNS. Da kan du ikke legge til en CNAME record." Domeneshop

Tenkte jeg skulle få meg norsk hosting, men så langt har det vært et aldri så lite mareritt. Sidene til domeneshop og denne faq-en SpørsmÃ¥l og svar — Kan jeg ha flere domener pÃ¥ samme webhotell? må vel trygt kunne sies å være beyond crappy, for de tar jo ikke høyde for at noe kan gå galt. Pes å kontakte dem hver bidige gang noe ikke funker. Det er vel kanskje ikke først og fremst hosting de satser på heller da, men likevel. Kanskje jeg bare er sur og tverr seint på kvelden, fåglarna vet. Men irriterende er det nå i alle fall.

Jeg gjør enkelt og greit et tappert forsøk på å koble domenet på Godaddy til hostinga mi på Domeneshop, og enkelt skal det ikke være. Jeg får en feilmelding jeg ikke aner hva betyr, så kan noen på *norsk* forklare meg hva dette betyr? Jeg har ikke peiling på sånt som dette, jeg kan stort sett bare å sette opp Wordpress og skrive salgstekst.. :rolleyes:

"datahjemmehjelpen.net har allerede en NS record i DNS. Da kan du ikke legge til en CNAME record."

Får denne beskjeden når jeg prøver å legge til et nytt domene på hostinga mi der datahjemmehjelpen.net er hoveddomenet.
 
J

Jiberish

Guest
Det betyr at du ikke kan opprette en CNAME-record for et domene eller subdomene som har andre DNS-records fra før.

Normalt sett peker man f.eks. www.dittdomene.no med en CNAME og bare dittdomene.no med en A-record eller www-videresending.

Det er rett og slett sån DNS fungerer.

Ellers bruker jeg selv et webhotell hos Domeneshop til flere domener og det fungerer greit, men det er sikkert andre som er mer brukervennlige.
 
Ble i grunnen ikke så veldig mye klokere, jeg har som alt nevnt veldig lite peiling på dette her.

Jeg har altså en slik dns-record fra før på/for domenet jeg prøver å legge til i hostinga?
 
J

Jiberish

Guest
Kort fortalt:

Du kan ikke peke datahjemmehjelpen.net til et annet domenenavn via DNS-pekere. Du må peke det til en IP-adresse eller www-videresende til et annet domene.

Du kan peke www.datahjemmehjelpen.net til et annet domenenavn via DNS-pekere. Du kan også peke www.datahjemmehjelpen.net til en IP-adresse eller www-videresende til et annet domene.


Normalt sett så burde du få info fra Godaddy om hva som skal opprettes av DNS-pekere og jeg er ganske sikker på at Godaddy ikke ber deg om å opprette CNAME-peker for datahjemmehjelpen.net, men for www.datahjemmehjelpen.net
 
Topp