Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Allow trackbacks and pingbacks

Alf

Medlem
Er det noen som kan forklare meg fordeler, og ulemper med å tillate trackbacks and
pingbacks?
 

Jan W.

Medlem
Dette styrer vel bare om de vises som kommentarer eller ikke.

Jo, men det gir jo en link tilbake til deg selv. Verdien på linken er usikker.
Har alltid sett på trackback for en åpning for spam, og har derfor aldri verken brukt eller lagt til rette for det.

Litt interessert i å få vite mer om dette temaet selv.
 

picxx

Well-Known Member
Aa vise trackbacks er en maate aa vise at artiklen din har autoritet paa sitt felt, altsaa aa vise til andre lesere at folk linker tilbake til din artikkel. Dessuten er det sett paa som en maate aa verdsette linken noen la ut til deg.
Ja, det krever ett minutt ekstra i uken for aa slette ut spamlinker....saa har man ikke tid til det slaar man av aa tillate trackbacks (noe som igjen foerer til at andre ikke synes det er like hipt aa linke til deg, saa man kan gjoere seg selv en bjoernetjeneste ved aa spare ett minutt elstra jobb i uka).

Er man allergisk mot spam setter man at alt av kommentarer og trackbacks maa modereres foer publisering.
 
Jeg godtar både track og ping på min blogg, og selv om ganske mye av det som kommer er spam, er Akismet usedvanlig flink til å luke det ut. Så så lenge du har Akismet på plass bør det ikke være et stort problem at dette blir brukt til spam. Tror alt sånt uten unntak havner i spamfilteret hos meg.
 
Topp