Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alternativ til <strong>

hansson

Langveisfarende
På min gamle Opera 10.01 virker strong-taggen etter hensikten når jeg sjekker på noen sider jeg selv har kodet. Tipper du har en css-klasse eller id som overstyrer ved hjelp av font-weight:normal.

Ellers er det vel egentlig like greit å bare lage en css-klasse som heter f.eks "b", sette denne til font-weight:bold; og bruke class="b" på alle skrift-tagger du vil gjøre feite.
 

Jannis

Medlem
strong {
font-weight:bold;
}

<strong> er ikke nødvendigvis en tak som skal være fet tekst, den skal være uthevet. Jeg har sett design der strong er vanlig tekst med en bakgrunn, eller annet liknende.

De fleste nettlesere setter vel strong til bold, men hvis ikke, prøv koden over. Dersom ikke det virker, har du overskrevet det et annet sted, så da må du begynne å debugge CSS.
 
Så vidt jeg vet så skal både <b> og <strong> gi fet skrift, eneste forskjellen er at <strong> betyr at det som står der er noe viktig som skal fremheves (Ja, det er jo akkurat det som er ment med fet skrift). Men jeg tror Google bruker <strong> til å finne på sider det som er viktig. Correct me if im wrong.
 
Topp