Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Alternativ til Winamp på Mac?

Sindre

Medlem
Som noen av dere vet kjøpte jeg meg en bærbar Mac i begynnelsen av året. Det er latterlig hvor lite jeg har brukt den til, med tanke på hva den kan brukes til. Jeg har faktisk kun brukt den til internett, omtrent. Men nå tenkte jeg å overføre all musikken min. Eneste er at jeg er veeeldig glad i Winamp, og så vidt jeg vet finnes ikke Winamp til Mac.

Mitt spørsmål blir da om noen har noen andre musikkavspillere de vil anbefale til Mac? Helst noe som ligner veldig på Winamp, med tilsvarende funksjoner, etc. Jeg er ikke spesielt begeistret for iTunes eller VLC. Ikke at jeg har satt meg så mye inn i sistnevnte.

Noen forslag?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg bruker ikke Mac, noe som gjør at jeg ikke har peiling på utvalget Macbrukere har. VLC finnes jo for for både de skikkelige maskinene som kjører Windows, og Mac, og programmet er jo suverent. VLC er et program som støtter alt av filformater du kan tenke deg, og det går ganske kjapt og forstå seg på programmet. For min del er ikke VLC noe alternativ dersom jeg vil sitte og behandle spillelister og sortere musikk. Akkurat på den biten syns jeg VLC er litt for dårlig.

Ellers ser jeg at det kommer opp treff i Google som forklarer hvordan du kan kjøre Winamp på Mac. Om noe av det faktisk funker tør jeg ikke si noenting om. :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg har forelsket meg i iTunes. Jeg synes det er et flott verktøy, siden jeg er avhengig av alle mine dingebomser. F.eks har jeg både en iMac og en Macbook Pro, som begge har synket til samme musikkbibliotek. Jeg slipper altså å organisere ting flere ganger. Jeg har også en apple tv som spiller av fra samme bibliotek, selv om det er sjeldent at jeg bruker TVen til å spille musikk.

Andre geniale fordeler med iTunes er jo at iPhone (til daglig bruk) og iPod (trening) også er koblet opp for synkronisering.

For meg handler alt om synkronisering, da det er mest effektivt.
 
Topp