Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Amadeus.net - kopi på norsk

saxtrom

New Member
Hei.

Ønsker å få laget en "kopi" av amadeus.net bare på norsk. Har en affiliate konto hos kelkoo, men vet ikke om de er best å bruke.
Men ønsker også å få satt av noe plass til et par banner annonser.

Selvfølgelig noen detaljer jeg ønsker å få gjort, men det kan man ta etter hvert.

Ta gjerne kontakt om det skulle være noen spm.

Mvh T
 

SolidHost

Medlem
Kanskje ikke helt "fair", men jeg tenkte jeg skulle helle litt kaldt vann i blodet på deg her da jeg kanskje føler at du har tatt deg litt vann over hodet, dersom du ikke har en enorm sum penger å brenne av...

Amadeus.net har rundt 9000 ansatte som jobber opp mot fly/reise/hotellindustrien og mange av disse jobber heltid med å utvikle amadeus systemet. De har avtaler med flere av de største flyselskapene/resebyråkjedene/hotellkjedene/etc. i verden som benytter bookingsystemene deres. I bakgrunnen av siden deres ligger deres eget Amadeus bookingsystem, som alle disse hotell/flyselskapene/etc. benytter og som systemet henter datafra. Dermed blir kanskje det mest aktuelle her å kjøpe seg rett til å benytte data fra deres system, men dette er desverre ikke billig, om jeg ikke husker feil. Tror også du må ha et reisebyrå for å få tilgang til dette, men det er mulig jeg tar feil her.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tror nok ikke han vil lage amadeus og konkurrere med dem. Det var vel mer formen/design på siden etc. + at det er innen nisjen reise han ønsker å drive på....

Jeg håper i alle fall det er slik det forholder seg - ellers kan han bare droppe planene!
 

picxx

Well-Known Member
Dette er jo jobbutlysningskategorien, og trådstarter sier han vil ha en norsk kopi av amadeus, som er en sentral, internasjonal, bookingtjeneste for reisebyråer.
Han sier også at han har tenkt å bruke kelkoo til dette, som er en prissammenligningstjeneste.

Jeg tror trådstarter må være litt klarere på hva han ønsker, for det er miiiilevis mellom de to prosjektene.
 

saxtrom

New Member
Ingen enorme summer av penger som skal brennes av.

Vet hva Amadeus er og skal ikke bli en konkurrent av de eller starte reisebyrå.
Det er som Msites Ltd sier, en side lik i design hvor man kan søke etter flyreiser, hotell etc.

Hvis man later som om man ikke vet hva amadeus er for noe, og gjør et søk på flyreise fra A til B, får man inntrykk av at det kun er en nettside som sammeligner priser, på lik linje med kelkoo.

Klart nok?
 

quicktech

Medlem
Hei,

Jeg vil fraråde trådstarter å betale mer enn 50% før varen er levert, da jeg anser det som stor sannsynlighet for at partene enten har misforstått hverandre eller at leverandør ikke er troverdig. Slik det er beskrevet i denne tråden er prosjektet betydelig mer omfattende enn hva selv firmaer fra lavkostland vil klare å levere for 20 000.
 
Topp