Kjapp og trygg hosting for Wordpress

amedisin.no - Annonsere hos din side?

Ctech

Medlem
Hei,

Vi vurderer å prøve noen nye markedsføringskanaler. Jeg skal nå være en liten snik og komme med et forslag.

Det største problemet med mindre bedrifter, men små markedsføringsbudsjett er å tørre og ta risikoen ved å annonsere. Det vil si at hvis jeg tror det kan lønne seg å reklamere på si kvinneguiden.no, så koster dette 20.000kr. Og om det fungerer vet jeg ikke før avtalene er inngått.

Så mitt forslag til dere er. Har du tom reklameplass på din blogg/internett side. Og kunne tenke deg å la oss teste ut deg som annonse plass, så er vi interesert i å annonsere over lengre tid til en rikitg penge hvis det viser seg å trekke kunder.

Vet ikke om dette er en løsning som noen er interesert i, ettersom dere tar all risko. Men det er nå vært et forsøk, har man ledig plass så har man vel ikke noe å tape.



:)
 

picxx

Well-Known Member
Du kan snart få kjøpe direkte salg via min side om du er intressert i det.
Ta kontakt for mere info.
 

Ctech

Medlem
Hei,

Folkens..

Takker for mange PM'er :)

Jeg har muligens vært noe uklar i teksten min. Men forespørselen var om en Gratis annonse plass på din side i en kort periode, til vi kan se om ditt kundegrunnlag skaper trafikk og kunder til min side. Si f.eks etter en test periode på 2 uker, med positivt resultat så er vi villige til å betale for annonse etter test perioden.

Så for dere som har missforstått, og tatt kontakt om billig annonse plass så er dette interessant så lenge vi kan teste ut i en kort periode først GRATIS.

:)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Du spør om gratis annonseplass? Ikke for å være frekk her, men man må jo være dum for å gå med på noe sånt.
De fleste som har seriøse nettsider (det vil si ordentlige nettsider med litt mer en 2 1/2 brukere om dagen) tjener jo penger på annonseplassen sin. Sett at dem skal ofre deg en annonseplass, som dem kanskje tjener 100 kroner dagen på vil jo det bety at dem taper 100 kroner dagen på å gi deg denne plassen gratis.

De eneste som kan være (dumme) nok til å gi fra seg gratis annonseplass må være de som tjener 20-30 øre om dagen på annonseplassen, men fra dem ville det uansett ikke være noe verdi i å få trafikk fra.

There is no such thing as free lunch.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes du er i overkant krass, kenneth. Man er ikke nødvendigvis dum bare fordi man lar en kunde teste et produkt før kjøp. Jeg har tilbudt å la dem teste en annonse på giktbloggen .no fordi jeg også har behov for å vite hvordan annonser gjør det på siden.

Sånn sett får vi begge noe ut av dette.
 

Ctech

Medlem
Som jeg skrev i mitt første innlegg "Være en liten snik og komme med et forslag". Jeg nevner også "Har du en tom reklameplass på din ..".

For jeg er jo ikke dum, jeg forstår jo at om du har en blogg med fullt av annonser som tjener penger. Så er du jo ikke interesert i å ta bort en av dem for å la meg teste. Derfor nevnte jeg "tom reklame plass".

Jeg synes fortsatt dette kan være en grei løsning for "noen men ikke alle". Så hvis noen er interessert i å teste ut dette. Så si ifra.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Selvsagt er det sånn at du ikke hadde fått "teste" noe som helst om jeg hadde solgt alle annonseplasser på bloggen. Så dette er nok noe som begrenser seg til ganske få nettsider og blogger tror jeg.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er det ikke akkurat det jeg sa da? Blogger med tilnærmest null trafikk som uansett ikke tjener noe går det vel ann å få gratis på. Men ingen med vettet i behold ville gitt fra seg gratis annonseplass i 2 uker på en nettside dem tjener penger på.
 

Ctech

Medlem
Det kan jo godt være en nettside med god besøk, som ikke har fyllt alle sine annonseplasser. Jeg f.eks vil ikke ha google Adword annonser på mine sider, da jeg mister kontrollen over hvilke annonser som kommer opp. Jeg vil vite eksakt hvilke annonser, derfor velger jeg og skaffe annonser direkte fra annonsør, enn gjennom TD eller GAdwords.
 
Topp