Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefal meg et stilrent WP-design

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg tenkte å gi WP et forsøk da jeg planlegger å sette opp en ny nettside. Jeg er på utkikk etter et stilrent design som kan passe til dette. Farger har jeg ikke tenkt så altfor mye på, men vil ha et lyst design.

Denne nettsiden skal brukes til å selge en tjeneste via nettet og trenger ikke være så voldsom omfattende.

Jeg ser for meg en header med logo, en søkeboks, tre-fire menypunkter vannrett under headeren, og maks to kollonner på selve siden. Av innhold blir det en hovedside med presentasjon på hva jeg driver med, menypunktene leder til undersider som inneholder referanser, priser, kontakt oss...etc. Alså en underside pr menypunkt.

Vet at det finnes tusenvis av templates der ute og jeg har begynt å lete, men tenkte kanskje noen her inne kunne vite om noe som kunne passe. :)
 

Bjørnar

Gründer
TwentyTen-temaet som følger med wordpress 3x er jo en vinner slik jeg ser det. lett å endre på for å tilpasse det, gjøre det mer personlig.
 

picxx

Well-Known Member
Som Bjørnar sier, bruk twntyten.
Skift header, opprett de sidene du vil ha, angi hvilken side du vil bruke som front, og poff...du er i mål.
 

Nutz

Med lem
Dette er helt avhengig av hvor ryddig designeren har satt opp templatet King.
Ikke umulig du kommer over en med 3 kolonner, der du kan velge vekk en eller to med et enkelt valg heller.
 

picxx

Well-Known Member
Stort sett er det vel bare å fjerne sidebar include'n i de filene du ønsker, og å strekke ut bredden ved hjelp av css, men som Nutz sier avhenger det litt av hvordan det er kodet. Har vært borti templates som er helt tullete å ha med å gjøre innimellom...og obs! når du bruker wordpresstemplates, hold deg unna de som er zendkodet (enten i footer eller andre plasser).
 
Topp