Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefale regnskapsfører?

mqchen

New Member
Hei!
Jeg er på jakt etter ny regnskapsfører, og i den sammenhengen lurer jeg på om noen kan anbefale en?

Jeg har drevete et veldig lite webdesign selskap siden slutten av 2008 på deltid og er nå på jakt etter ny regnskapsfører. Jeg har brukt Firmahjelp Regnskap frem til nå (som jeg er veldig fornøyd med), men ønsker en regnskapsfører som både er billigere og bruker et nettbasert regnskapssystem som ikke er 24/7 office.

Om mitt selskap:
- Driver det selv på deltid
- Ingen ansatte foreløpig (kanskje 1 snart)
- NUF/LTD etablert og vedlikeholdt av Firmahjelp NUF
- ca 50 bilag i året
- Kun en aktiv bankkonto hos Fokus Bank
- MVA registrert (årstermin)

Jeg ønsker en regnskapsfører som:
- kan tilby fastpris eller en god timepris (bokføring, årsoppgjør, osv) med estimater (ønsker en forutsigbar pris)
- autorisert av Finanstilsyent
- bruker et nettbasert regnskapssystem som fungerer i andre nettlesere enn bare Internet Explorer (altså ikke 24/7 office bla)

Det hadde også vært kjekt dersom regnskapsføreren også:
- kunne ta imot bilag elektronisk siden 90% av bilagene mine er elektroniske som jeg har frem til nå skrevet og sendt i posten
- helst har kontorer i Oslo området
- kan svare på spørsmål over telefon eller mail


Takk på forhånd!
 

Arne Jensen

New Member
Regnskapsfirma jeg kan anbefale

Hei.
Jeg har drevet et større datafirma, vi har 12 ansatte og brukte kvestor før. Jeg er vant til høye regninger og dårlig service med dertil lav kundeoppfølgning.
Synes jeg ofte bare blir sendt fra medarbeider til medarbeider og fasiten er bare frustrasjon, frustrasjon.
Har fått et nytt regnskapsfirma, og det virker veldig lovende. De ligger rett ved Stortinget og er veldig serviceminded. Gå inn på hjemmesiden: Det Lille Regnskapsbyåret
Vi betaler 30%mindre hver måned enn vi gjorde før. Oppfølgningen er også mye bedre.
Vi har en person å forholde oss til.....det er min erfaring ihvertfall.....lykke til...
 
Sist redigert av en moderator:
S

Slettet

Guest
Jeg bruker og kan anbefale Kontorfabrikken.no - Har fastpris på regnskapet, er så utrolig deilig å faktisk vite hva regningen blir når den kommer ;-) Og prisen er mye bedre enn jeg tidligere har betalt i andre regnskapsbyråer.. Anbefales!
 
S

Slettet

Guest
Vel jeg har vært superfornøyd, har vel fått mer enn bare ordinær service. Syntes servicen er SUPER bra ;-)
 

MontBlanc

New Member
Regnskapsfører i Oslo

De aller fleste virksomheter trenger regnskapsfører med mindre de fører selv. Regnskapsfører ligger som regel på mellom 550 - 750 kroner + moms i timen.

Noen er lettere å ha med å gjøre enn andre, i noen tilfeller koster det mer å bruke en regnskapsfører ovenfor en annen selv om begge har samme timesats og du har hverken gitt mer eller mindre arbeidsoppgaver til den ene enn den andre. Hos enkelte regnskapskontorer vil du føle deg mer velkommen enn andre. Noen regnskapsførere sørger for å gi deg den råd og tips du trenger for at du kan spare penger osv osv.

Har drevet med import og salg av mobiltelefon og bilstereo fra statene en stund.
En god regnskapsfører som er lett å ha med å gjøre er veldig viktig. Tror ikke folk setter pris på regnskapsførere som reagerer på ett spørsmål som de oppfatter som "dumt" og ikke helt villig til å bruke par minutter på å svare og forklare.

Når det gjelder å anbefale ett regnskapskontor slik det blir spurt om i tråden så anbefaler jeg ett kontor som ligger på bygdøy alle i oslo. Veldig lett å ha med å gjøre og meget hyggelig.
De koster 500 + moms, men jeg mener de er billigere enn mange andre også fordi de bruker ganske avanserte regnskapsprogrammer som gjør at de bruker mindre tid enn mange andre.

E-post addressen til regnskapskontoret er haydar-regnskap@live.no
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
For mindre aktører anbefaler jeg å bruke en lokal regnskapsfører, dersom det finnes. Gjerne et lite regnskapskontor der du får en "fast" kontaktperson du kan stille alle dumme spørsmål du måtte ha. Personlig har jeg brukt et lite regnskapskontor her i Tromsø i årevis og er veldig fornøyd.
 

caines

Medlem
Fine bidrag i tråden. Takk for det. Spesiellt tror jeg det kan være lurt å høre på peterandrej og rådet om å bruke et lite og lokalt byrå. Da tror jeg man får fin og personlig oppføling (og man kan snappe med seg mange fine ideer fra regnskapsføreren også).
 
Fine bidrag i tråden. Takk for det. Spesiellt tror jeg det kan være lurt å høre på peterandrej og rådet om å bruke et lite og lokalt byrå. Da tror jeg man får fin og personlig oppføling (og man kan snappe med seg mange fine ideer fra regnskapsføreren også).

Vil bare slenge med på her, og si at jeg brukte et av de større selskapene i Norge, forrige gang jeg hadde et DA og prisen var stiv (nå skal det legges til at vi ikke hadde full oversikt i papirene og det tok litt ekstra tid for regnskapsfører). Det finest mange regnskapsfører lokalt, vi har et lite AS og bruker lokal regnskapsfører som både er hyggelig og som man kan spørre om råd. Noe som kan være en veldig god idee, de sitter ofte med mye nyttig kunnskap :)
 
Topp