Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalinger av affiliate link management system

sKrud

Meget sliten student
Hei

Det har i løpet av de siste årene blitt et veldig stort antall sider som hele tiden må holdes oppdatert. Å derfor trenger jeg et system som holder rede på alle mine affiliatelenker på alle sidene.

Ser for meg et system som tracker klikk og også cloaker alle lenker, samt lar meg oppdatere kildelenken kun en plass per affiliate/produkt..


Det var veldig kort, men her er jeg veldig blank på dette her å tar i mot alle tips med stor takk:)
 

Morph

Svart belte i snoking
Hvis jeg tolker deg riktig, har jeg vært borti dette. Tror ikke det finnes et "produkt" for dette - det jeg var borti var i hvert fall skreddersydd.

Uten at jeg teknisk vet hvordan ting var satt opp, ble et unikt domene brukt for dette. La oss si afflink.no. Så på din affiliateside, la oss si jævligbilligferie.no, ville du linket til afflink.no/go/apollo

Inne på afflink.no styrer du cloakingen, endrer linker, får klikkinfo, Google API (analytics) om du vil, osv.
 

pleb

Medlem
Hvis jeg tolker deg riktig, har jeg vært borti dette. Tror ikke det finnes et "produkt" for dette - det jeg var borti var i hvert fall skreddersydd.

Uten at jeg teknisk vet hvordan ting var satt opp, ble et unikt domene brukt for dette. La oss si afflink.no. Så på din affiliateside, la oss si jævligbilligferie.no, ville du linket til afflink.no/go/apollo

Inne på afflink.no styrer du cloakingen, endrer linker, får klikkinfo, Google API (analytics) om du vil, osv.

Vil afflink.no da ta en %-sats av omsetning? Eller ta betalt på en annen måte?
 

Morph

Svart belte i snoking
Nei, dette var snakk om et skreddersydd system for gamlejobben, som de da brukte internt.

Men det er jo en mulig businessmodell du har der ;)
 

sKrud

Meget sliten student
Hvis jeg tolker deg riktig, har jeg vært borti dette. Tror ikke det finnes et "produkt" for dette - det jeg var borti var i hvert fall skreddersydd.

Uten at jeg teknisk vet hvordan ting var satt opp, ble et unikt domene brukt for dette. La oss si afflink.no. Så på din affiliateside, la oss si jævligbilligferie.no, ville du linket til afflink.no/go/apollo

Inne på afflink.no styrer du cloakingen, endrer linker, får klikkinfo, Google API (analytics) om du vil, osv.

Dette er på kornet!

Det skal ikke være noe system for å ha subaffiliates eller lignende, men et management system gjerne kan kobles opp mot programmes API for å kjøre statistikk og kontroller.

Dette _må_ det jo være noe som har tenkt på før... Hvis det er mange her inne som kunne tenke seg noe slikt kan jeg sikkert utvikle det å legge det ut med lisens eller leie..
 

SEOMannen

Medlem
Jeg har er klikkscript (PHP) om du er int. Du ser antall klikk og kan oppdatere URL fra admin panel.

URL blir noe alla: /click.php?id=3

Send meg en PM om du ønsker det. Kanskje i bytte mot en lenke :)

Se f.eks lenke i signaturen. Bruker den på mine egne sider.
 
Topp