Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalinger på annonsering

Apronzo

Medlem
Hei!

Vet det er mange nettstedseiere her ute.
Vi bruker mye penger på markedsføring, spesielt adwords...
Jeg har kikket mye rundt og sammenlignet mye tall/salg, men ikke blitt noe klok på hvor det er lønnsomt å legge bannerannonser eller annonsere spesielt på ett nettsted.

Vi har høy konverteringsprosent fra Adwords, noe lavere fra bannerannonseringer og i tillegg dyrere klikkpris på bannerannonnser.

Noen som har tips, vet om eller sitter på noe som burde være bra?

Jeg jobber med markedsføring for Alt til bil pÃ¥ nett - Bremsedeler, hjullager - Delespesialisten.no
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Uansett bransje synes jeg flere nettbutikker og nettstedseiere burde forsøke seg på affiliatemarkedsføring. Da overlater man jo i praksis til andre å markedsføre produktene sine. Man bør selvsagt markedsføre seg i flere kanaler, men akkurat bannerannonsering er ikke det jeg ville startet med (hvis ikke man har bannervisninger på nettsteder med emner som passer).
 
A

aabbcc

Guest
Man må ikke lese seg blind på klikkprosenter og konverteringsgrad heller. Bannerannonser har en verdi som merkevarebygger i mye større grad enn tekstannonser. Selv om man ikke klikker på bannerannonsene så legger man over tid merke til merkevaren. Det kan gi utslag i mer direktetrafikk og høyere troverdighet blandt potensielle kunder.
 

pleb

Medlem
Uansett bransje synes jeg flere nettbutikker og nettstedseiere burde forsøke seg på affiliatemarkedsføring. Da overlater man jo i praksis til andre å markedsføre produktene sine. Man bør selvsagt markedsføre seg i flere kanaler, men akkurat bannerannonsering er ikke det jeg ville startet med (hvis ikke man har bannervisninger på nettsteder med emner som passer).

Jeg er enig i dette.

Prestasjonsbasert markedsføring er ofte både mest lønnsomt og ikke minst mest rettferdig. Hva er bedre enn at nettsideeiere gjør sitt ytterste for at du skal få selge dine produkter?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Uansett bransje synes jeg flere nettbutikker og nettstedseiere burde forsøke seg på affiliatemarkedsføring. Da overlater man jo i praksis til andre å markedsføre produktene sine. Man bør selvsagt markedsføre seg i flere kanaler, men akkurat bannerannonsering er ikke det jeg ville startet med (hvis ikke man har bannervisninger på nettsteder med emner som passer).

Jeg kan tildels være enig med deg at det er nok flere som burde forsøke dette, men samtidig så vil jeg nok også rette litt fokus på det å ha kontroll over sine egen merkevare!

Når man slipper det løs i affiliatemarkedet skal man passe på å fremdeles ha 100% kontroll over hvor og hvordan man blir markedsført. Det er like fullt, om ikke mer viktig, å følge opp på markedsføringskanalene i affiliatemarkedet.
 

minitips

New Member
Jeg selger sportsutstyr på nett. Jeg begynte med som affiliate annonsør for 2 månders tid siden. Det begynner å så smått å gi resultater nå. De sier det tar 3-6 måneder før du får full effekt.

Inntil vi får PPC banner annonsering i Norge, så kommer ikke jeg til å kaste vekk mer penger.

Du har alltid Facebook du kan prøve eller bruke penger på bygge opp e-post listen din. Jeg spesielt fan av e-post, ettersom det blir dyrere å bruke sosiale medier.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Nå skal det sies at bannerne ikke var spesielt bra og det forteller vel at uten bra bannere er det ingen vits i å være affiliate-annonsør.

Gadgets er vel ikke det som går best i affiliatebransjen, for det var vel slikt noe, eller?
 

metallian

Medlem
Utbetalingen var bra Tonny, jeg hadde problemer med komnverteringen hos deg kontra konkurrerende nettbutikker, vet ikke hvorfor.

Tror affiliate kan være en god løsning for TS her.
 

Apronzo

Medlem
Takker for mange gode svar her...
Jeg er usikker på hvordan konverteringene er i vår bransje kontra andre, men bildeler opp mot for eksempel blomster vil jo være dårligere, men i gjengjeld kan vi tilby 100-500 i betaling pr. konvertering som genereres fra bannerannonsene.
 

Stools

Tenk langsiktig og nå målet
Ja, hva er egentlig stalltipset for annonsering. Virker som hver gang jeg spør om dette her inne så er det markedsførere som prøver å plukke meg opp og loppe meg for penger. Det må da finnes noen gode, reflekterte meninger blandt vanlige brukere/gründere som har noen tips å dele? Hva kan vi gjøre selv? Uten store kommersielle aktører invollvert?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Jeg har gjennom mange år opplevd at små og nystartede nettbutikker/nettsteder tar kontakt for "annonsering", uten at de egentlig vet hva de vil. Derfor er det beint ut kjekt å henvise enkelte til seriøse affiliatenettverk som kan veilede slike.

Tommelfingerregelen er i mine øyne at en nettbutikk eller et nettsted annonserer på de stedene hvor målgruppen (finn ut!) ferdes. Dermed bør en oppgave være å finne ut a) hvem er målgruppen og b) hvor ferdes min målgruppe og c) hvor mye koster annonsering på slike nettsteder (og samtidig vil nok eierne/drifterne av disse sidene kunne si mye om hva som fungerer).

Jeg er i alle fall ikke ute etter å lure folk med å selge dem bannerannonser hvis jeg vet at det fungerer dårlig hos meg, vil jo gjerne ha folk tilbake neste gang også.
 

R.F

New Member
Uansett bransje synes jeg flere nettbutikker og nettstedseiere burde forsøke seg på affiliatemarkedsføring. Da overlater man jo i praksis til andre å markedsføre produktene sine. Man bør selvsagt markedsføre seg i flere kanaler, men akkurat bannerannonsering er ikke det jeg ville startet med (hvis ikke man har bannervisninger på nettsteder med emner som passer).

Hei,

Vi er ganske nye på det med internettannonsering og vi lurer litt på hvordan man går fram hvis man vil prøve seg på affiliatemarkedsføring.
Har du noen tips å komme med?

Hilsen Richard
Hytter For Alle
 

Bjrl

Medlem
Topp