Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalinger regnskaps og faktureringsprogrammer

Pro tømreren

New Member
Hei,

Har akkurat startet opp og skal til å sende første fakturaer. Prøver å lese meg til hvilke regnskaps og fakturaprogram som er greie å bruke. Dessverre er det slik at jo mer jeg leser desto mer forvirret blir jeg...
(bruker windows)

Ønsker tre ting:

1. Å virke proff ut mot kundene
2. Ha et ryddig og "enkelt" program/system
3. ...til en rimelig pris

Av programmet:
1. Skrive faktura med logo.
2. purre.
3. betale meg og en til lønn
4. ha ocr/kid
5. ?? forslag/anbefalinger??
6. ?? forslag/anbefalinger??

Forstår at Mamut one office standard skal være grei, men du må betale 2890,- eks mva og 299 i mnd..

Uni Økonomi ® Standard V3 4800,- + mnds beløp??


Takker for innspill :)
 

picxx

Well-Known Member
Conta faktura 0.- og 0.- i mnd.
 

May

Medlem
Jeg bruker UNI. Lønn, faktura og regnskap. Koster en del, men enkelt å bruke, lett å lære, super support og hele tiden oppdatert. Integrasjon mot nettbutikk fungerer også utmerket. Kan til enhver tid ta ut rapporter og se statistikker som er til god hjelp i økonomistyringen. Brukte tidligere mammut til fakturering og regnskapsfører til resten. En god del dyrere og minst like mye jobb.
 

sta

Medlem

Smbinfo

Medlem
Jeg ville styrt unna nettløsninger så lenge du ønsker et fleksibelt system hvor du kan unngå dobbeltføringer og dobbeltjobb.

Ønsker du kun å fakturere, bruk et nettsystem.. eller ønsker du kun å fakturere samt bokføre inngående faktura, så bør det også gå greit.

Trenger du imidlertid lønn (her er det ofte faste poster, så når det er satt opp er det tut og kjør i 12 måneder, så trenger man kanske hjelp med lønns- og trekkoppgaver). Litt mer ekstra om du skal føre reiseregninger osv, men det også er overkommelig så lenge du faktisk er sikker på at reiseregningen er fyllt ut korrekt(som er den vanskelige delen).

Kjøper du eksempelvis Uni Økonomi har du så og si ingen begrensninger, alt går veldig kjapt, du vil aldri få differanser mellom lønn og regnskap, mellom faktura og regnskap osv. Momsavstemming er også så og si ferdig.

Hva vil du bruke tiden din på? Skal du gjøre mye selv? Tenk hvor fort du sparer inn på et godt system. Skal du imidlertid lage en enkel faktura som regnskapsfører uansett må registerere på nytt(dobbeltarbeid), så bruk en nettfakturasak.

Av erfaring har folk forskjellig kunnskapsnivå og interesser. Det er dette som vil bestemme om du eks går for Uni Økonomi vs Tripletex.

Trenger du bistand fra revisor/regnskapsfører finnes det nok av anbefalinger fra leverandøren av systemet på de som ønsker å bistå deg og som kan programmet.
 
Sist redigert:

Nordland

Medlem
Til dere som bruker tripletex, eaccounting eller en annen webbasert program, tar dere årsavslutningen selv eller setter det bort?
 

jonasb

Medlem
Jeg bruker Datax Totaløkonomi, lærte dette på videregående og er generelt enkelt å bruke.
Dette er jo ett underprodukt av Mamut, som passer seg hvis du bare har 1 bruker som skal føre regnskap.
 

Mikkel79

Medlem
Skiftet akkurat over til Tripletex.no etter flere anbefalinger og testing av deres system.
Likte godt at de har en scanning del som ikke koster allverden også.

Men har ikke fått kommet 100% igang med alt helt enda.
 
Topp