Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalinger til Helsenettsted

Atlas

Medlem
Hei!
Jeg har længe lest innleggene her på Webforumet og dermed fått en masse gode tips og ideer.
Men nå prøver jeg med et par spørsmål til de mange kloke hoder herinne!
Jeg har startet et helsenettsted. Det er akkurat nå en masse artikler om helse og sykdommer. Etter hvert vil vi ha andre funskjoner også. Men inntil vi er blitt noe større og fått mer trafikk vil vi konsentrere os om å bygge siden opp med kvalitetsartikler.
For å eksperimentere litt har vi prøvd en stund med Adsense. Det fungerer vel rimelig bra - tror jeg.
Men da tenkte jeg om det best kunne betale seg med Adsense eller Affilitate?? Eller begge deler? Jeg ville jo helst ha annonser som er relatert til helse. Har prøvd litt med Euroads. Men for det første er det ikke så veldig mange annonser innenfor helse i Euroads. For det annet har jeg inntil nå hatt flere tusinder visninger men bare 1 (et!) klikk.
Har dere noen gode råd??
Vil helst ikke avsløre hjemmesiden ennå med mindre det er helt nødvendig, da den bare er i oppstartsfasen.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Det er igrunn umulig for oss å si hva som tjener best. Det eneste du kan gjøre for å finne ut dette er å teste annonsene opp mot hverandre, for å se hvem som har best inntjening. Resultatet du får ut av det behøver ikke nødvendigvis være det korrekte så alt for lenge heller, da det kan være perioder hvor Adsense betaler veldig bra for helseannonser, samtidig som det kan være perioder hvor affiliatenettverk kjører veldig bra kampanjer.

Min generelle erfaring er at Adsense funker best på små nettsider, med unntak av når affiliatenettverk kjører uvanlig gode kampanjer. Når nettstedet vokser og begynner å få mange tusen UV (unique visitors) per dag kan det ofte være andre avtaler som betaler bedre.
 

Atlas

Medlem
Takk for svar!
Jeg vet det er vanskelig å svare generelt på.
Jeg tenkte på om dere hadde gode råd ift at jeg har nettsted med helse.
Adsense fungerer jo bra, men der skal mange klikk til før det gir noe.
Euroads synes jeg ikke har så veldig mye kampanjer om helse. Men det kan jo være det kommer senere.
Er det andre affiliate som har flere kampanjer innenfor helse?
Jeg har prøvd flere ganger registrere meg på Tradedoubler. De skriver at de har sendt en mail med info, men det kommer bare aldri mail fra dem!
Jeg har vel cirka 1.000 UV pr dag. Men jobber på å få det opp!
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Clash Media har et par:

- Det Gode Liv: Magasinet for livskvalitet
- Phaseolamin: NØYTRALISER KALORIENE
- Vitalas: Få mer ut av livet med Ginseng3! 4 energifylte uker for bare 19kr!*
- VitalFruit: Gi din kropp nytten fra frukt og bær!
- Mat & Helse: Få en flott velkomstpakke med Mat og Helse for kun 199 kr!
- Lectinect: Mageproblemer? Prøv Lectinect GRATIS her!

etc etc etc

Kan det være noe for deg? :p
 

Atlas

Medlem
Clash Media har et par:

- Det Gode Liv: Magasinet for livskvalitet
- Phaseolamin: NØYTRALISER KALORIENE
- Vitalas: Få mer ut av livet med Ginseng3! 4 energifylte uker for bare 19kr!*
- VitalFruit: Gi din kropp nytten fra frukt og bær!
- Mat & Helse: Få en flott velkomstpakke med Mat og Helse for kun 199 kr!
- Lectinect: Mageproblemer? Prøv Lectinect GRATIS her!

etc etc etc

Kan det være noe for deg? :p

Ser interessant ut.
Skal se nærmere på det!
Hvis noen er interessant i å kommentere hjemmesiden er den her HelseDoktoren.no . Men hver oppmerksom på at den bare er i oppstartsfasen. Kritikk og foreslag mottas med takk!
 
Topp