Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbefalt CRM?

Er på jakt etter et CRM - gjerne norsk, som har inkludert e-post, regnskap, fakturering, crm funksjoner, og prosjektstyring. Bruker nå i dag et sammensurium av programmer til hver enkelt del. Blant annet Google Apps til e-post og kalender.

Men i alle fall. Har kikket på 24 Seven Office og Mamut - men det kan også være utenlandske systemer, men er litt mer usikker på faktureringsbiten og regnskapsbiten da.

Men er det noen har noe system å anbefale? Helst norsk, helst også en rimelig lisens. Kan gjerne hostes selv, være via web eller ikke, akkurat det spiller liten rolle. Det viktigste er at det er én samlet programvare som kan gjøre det aller meste.
 

a10

Medlem
Spørs hvilket marked du jobber mot, er det smb php kan du gå for mamut for alt-i-et, er det storkunder asp ville jeg gått for microsoft dynamics grunnet mulighetene for fullstendig styring av alle grener, også platformene du leverer


Edit:
så sidene deres og portoføljen. ville gått for mamut jeg, leverer du webshop også har du allerede en fot inne i å videreselge mamut til kunder for regnskaps styring etc.
 

hansson

Langveisfarende
Hvis du bruker regnskapsfører kan jeg anbefale 24SevenOffice da stadig flere regnskapsbyråer er kompetente på dette systemet. Gjør arbeidsdeling inne i systemet enklere, og du sparer penger ved å fakturere rett i regnskapsprogrammet = ingen manuell jobb med å bokføre disse. Hvis du og regnskapsfører bruker to forskjellige systemer må alt plottes inn i et annet system før årsoppgjøret. Tungvint og dyrt.
 
Heisan, takk for svar så langt. Har kikket litt på begge og skal nå teste ut 24SevenOffice demo. Ettersom jeg forsto så kunne regnskapsfører få logge inn i vårt system på 24SevenOffice? Er ikke disse mulighetene i Mamut? Men er det noen andre systemer det kan være verdt å ta en titt på?
 

hansson

Langveisfarende
Det blir dyrt hvis ikke regnskapsføreren er spesialisert på systemet du velger, da de må lære seg noe mens du betaler 700 kroner timen for det... Jeg ville nok først funnet en regnskapsfører som er spesialisert på systemet før jeg investerte i en lisens.

Jeg kjenner ikke til Mamut sitt system, men kjenner til flere regnskapsbyrå som bruker 24SO (inkludert Frilansinfo Regnskap, se lenke i signaturen), og regner med det er veloverveide grunner til at de valgte dette med tanke på effektivitet og arbeidsflyt. Det er komplett, har bra crm-del og filer lagres ihht bokføringsloven digitalt i 10 år.
 

Eva Cecilie

New Member
webbasert CRM, mail & fakturering

Sjekk ut ledende leverandør på området som leverer et webbasert system som heter: ONE Audit,

Med ONE Audit vil du jobbe raskere og mer effektivt med blant annet CRM, timeføring, budsjettering og fakturering. Startsiden gir deg umiddelbar oversikt og tilgang til de kundene du jobber med.

man kan få gratis demo/webdemo. les mer på lundalogik.no :)
Lykke til!
 

Eva Cecilie

New Member
det har jeg jo sagt tidligere :)

Jeg jobber med våre windowsbaserte systemer, ikke med ONE riktignok.
Når det er sagt er Lundalogik en ny aktør i norge (markedsledende i sverige), og har langt bedre priser en de norske mer etablerte leverandørene. Verdt å ta en titt og man ønsker brukervennlige, fleksible og prisverdte systemer.
 

enfokus

New Member
Veldig interessant å se på de erfaringene folk har gjort her.
Jeg jobber med å se på løsninger nå.

Selv er jeg stor Google-apps fan, av en rekke grunner. Enkelhet, sammenheng, epost integrasjon med Gmail, dataportabilitet osv osv.

I Google apps økosystemet finnes det en rekke CRM systemer, der Zoho.com nok er den største og mest utviklede.
Problemet er at Zoho ikke er spesialtilpasset til Norske forhold, og at det hele tiden blir "litt feil". Man kan kjøre fakturering, men ikke kjøre ut norsk gul-giro, osv osv.

Skjekket med MamutONE som er skreddersydd for norske forhold, problemet med dette er at kostnadene fort flyr avgårde. Der Zoho har 3 seter gratis i bunn, rimelig ekspansjon, full dataportabilitet (google style).
Der har Mamut ett års binding, kostander på fort 18000+ kr per år, lockin. Det sitter "selgere" på Mamut som skal ha lønn på 700 000+ kr per år, og noen må betale for det. Jeg har ikke lyst å være en av de som betaler for det.

Så det er uten tvil ønskelig å kjøre noe utenfor norge med ikke-norske priser, men dette må skreddersys noe. Kanskje vi kan samarbeide noe for å få skreddersydd noe?

Har noen mer erfaring med andre systemet utenfor norge?
 
Topp