Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbud nettside..mye DYRE tilbud

tulling99

Medlem
Hei,

jeg jobber i pr-avdelingen til et konsulentselskap, vi omsetter for under 50m. Jeg ble spurt om jeg ville være med i en gruppe i forbindelse med at vi ville ha ny webside. Så vi har noen møter, bestemmer oss for hva vi trenger. Ganske enkle greier egentlig, ingenting jeg ikke NESTEN kunne laget selv i wordpress (men ikke liiike profft, bare nesten). SEO-vennlighet, brukerpanel så vi kan redigere og legge inn artikler selv, markedets beste design selvsagt!, osv.

Så når vi skal finne firmaer å sende anbud til så går vi gjennom de nettsidene vi syntes er bra på nettet, som f.eks volvat.no og nsb.no osv. osv.. Vi finner de som har laget dem, og sender anbud.

Og når tilbudene renner inn viser det seg at de er i prisklasse 250k+.. Et av firmaene gadd ikke å sende tilbud før vi hadde forsikret dem om at vi var villig til å bla opp mininum 500k.

Hva er erfaringen deres her, noen tips til GODE leverandører?Personlig trodde jeg noe slikt var gjort på et par ukesverk og kunne koste 50k, kanskje 100k. Jeg syntes iallefall 500k for en relativt enkel nettside er drøyt.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Du spør feil folk.

Sider som nsb.no er ikke så mye websider, som webapplikasjoner. Det skjer utrolig mye under panseret, som integrasjon mot bakenforliggende databaser og API. Slikt krever "manuell" programmering med masse testing og det tar tid. De gjør en god del fra scratch, og da er det håndtverk som koster penger. Glem de store gutta - de har en organisasjon som koster.

Jeg vil tro at du kan klare deg fint med en side bygget opp rundt et CMS system som Drupal eller Joomla eller annet, og det bør det være mange mindre selskap som kan gjøre.

Du kan jo også høre med noen grafiske designere om de kan lage utseendet, og om de så har noen kontakter som kan implementere det i et CMS for deg. Med sider implementert rundt et velkjent CMS, så bør du fint kunne komme unna med 50-100k avhengig av hvor mye som må spesiallages.
 
@Formuebygging: Å slakte priser uten å legge frem kravspesifikasjonene synes også noe latterlig spør du meg...

Legg frem kravspesifikasjonene så kan du jo kanskje få noen gode råd her inne ;-)

Han skriver jo hva behovet er og jeg antar at han har sagt det samme til de som har fått anbudet. Da mener jeg at 250k+ er en sinnsykt latterlig pris.

Skjønner at eventuell jobb i bakkant kan koste en hel del som drlinux påpeker men, nå er det vel ikke en ny nsb.no tulling99 skal ha heller vel?
 

Msites Ltd

Livsnyter
Han skriver jo hva behovet er og jeg antar at han har sagt det samme til de som har fått anbudet. Da mener jeg at 250k+ er en sinnsykt latterlig pris.

Skjønner at eventuell jobb i bakkant kan koste en hel del som drlinux påpeker men, nå er det vel ikke en ny nsb.no tulling99 skal ha heller vel?

Det står lite om behovet, og ingenting om kravspesifikasjonene - så hvordan du kan gjøre en kvalifisert vurdering ut fra dette er for meg utrolig.

Man kan få en hjemmeside fra kr.0,- til millioner - det har vi jo sett flere eksempler på.

Når man skal en nettside er det mange faktorer som kan påvirke pris, i både den ene og den andre retningen.
 
Det står lite om behovet, og ingenting om kravspesifikasjonene - så hvordan du kan gjøre en kvalifisert vurdering ut fra dette er for meg utrolig.

Man kan få en hjemmeside fra kr.0,- til millioner - det har vi jo sett flere eksempler på.

Når man skal en nettside er det mange faktorer som kan påvirke pris, i både den ene og den andre retningen.

Feil, det står ganske mye om behovet:

- Ganske enkle greier egentlig

- ingenting jeg ikke NESTEN kunne laget selv i wordpress

- SEO-vennlighet,

- brukerpanel så vi kan redigere og legge inn artikler selv,

- markedets beste design selvsagt! <- Denne ser jeg for meg kan koste en del men, ikke 250k+

Fortsatt uenig med deg Msites :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Feil, det står ganske mye om behovet:

- Ganske enkle greier egentlig

Så du mener "enkelt" er noe som er definerbart og mulig å prise?

- ingenting jeg ikke NESTEN kunne laget selv i wordpress

OK, vi kan lage det i wordpress - kanskje..... igjen ganske vanskelig å sette en pris på

- SEO-vennlighet,

Dette er også ganske lite spesifikt, men er vel det som kommer nærmest der vi kan komme med en pris kanskje....

- brukerpanel så vi kan redigere og legge inn artikler selv,

Dette er standard i alle løsninger, så det sier heller ikke så mye om selve løsningen.

- markedets beste design selvsagt! <- Denne ser jeg for meg kan koste en del men, ikke 250k+

Igjen så er det her mange aspekter som skal inn før man kan prissette. God design - er veldig lite spesifikt. Dette har vel flere av forumets medlemmer påpekt flere ganger

Fortsatt uenig med deg Msites :)

At du er uenig med meg tror jeg står mest på at du bare vil være uenig med meg i dette. For hvis du har litt erfaring eller innsikt i prising, så forstår du at dette på langt nær er godt nok for å prissette eller vurdere en pris.
 
Vi kan vel argumentere fram og tilbake i en mannsalder. Det vil uansett ikke endre på hva jeg mener om prisen for et slikt nettsted jeg tror trådstarter vil ha. Har jeg feil, ja så skyt meg da.

Kan være enig om en ting iallfall, at vi er uenig ;)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Vi kan vel argumentere fram og tilbake i en mannsalder. Det vil uansett ikke endre på hva jeg mener om prisen for et slikt nettsted jeg tror trådstarter vil ha. Har jeg feil, ja så skyt meg da.

Kan være enig om en ting iallfall, at vi er uenig ;)

Vi er uenig at det som legges frem her kvalifiserer til å si det ene eller andre om pris.

Det vi imidlertid kan enes om er at 250K+ er veldig mye penger for en nettside.
 
Topp