Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anbud nettside..mye DYRE tilbud

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Denne siden ville vært såpass rimelig og kjapt å få til i forhold til det dere har fått tilbud om, at det kunne vært en ide å sende over en design og få noen til å gjøre den om til en WP-theme.
Da har bedriften der du jobber noe å sammenligne med. Å bruke 20-25k på et slikt testprosjekt kan gi mye innsikt før dere bruker 10-20x det beløpet..

Forutsetningen er da at dere først får fram en design som dere er fornøyd med. Det kan et design-kontor få som oppdrag. Og det ville jeg anbefalt å gjøre uansett.

Alt er dessuten en smule avhengig av hvor mange av dere skal være involvert i produksjon av informasjon og vedlikehold av info'en på nettsiden. Uten en kravspek er det litt vanskelig å si noe mer fornuftig, antakeligvis.
 

tulling99

Medlem
Det er ingen vits. Er den nettsiden dårligere enn f.eks disse?? (som også er laget av såkalte proffer):

simonsenlaw dot no

gille dot no
 

RipZ

Medlem
Må bare poengtere en ting:

10% bedre kvalitet på et produkt betyr ikke nødvendigvis 10% prisøkning på produktet. Et stjerneeksempel er bransjen du selv befinner deg i, tulling99, nemlig konsulentbransjen. I nisjen Management Consulting er det ikke uvanlig å betale flere hundretusen per uke for å ha 1 (ja KUN 1) juniorkonsulent (under 2 års erfaring) på prosjekter med partnerstøtte (som utgjør noen timer per uke).

Det er noe dresskledde "iditoter i dress" har skjønt, men som "oppegående webutviklere" har vanskelig med å forstå.

Det hele koker ned i hvor viktig produktet er for sluttbruker, og hvor mye ekstra gevinst man kan ekstrahere ved å øke kvaliteten.

I og med at dere omsetter for under 50m så regner jeg med at det ikke er en konsulentbedrift som trenger Rolls Royce. Mitt beste tips er å hente inn referanser fra flere prisklasser og vise frem til beslutningstaker. Det er en god måte å finne det produktet som er optimalt i forhold til deres betalingsvillighet. Husk også å tydelig gjøre rede for forventet oppfølging av produktet. Dyre solide bedrifter har som regel bedre oppfølging enn "Jonas 22 år - snart ferdigutdannet".
 

RipZ

Medlem
Er det verdt en milliard kroner? Nope. Hadde man satt Facebook-utviklerne på jobben ville man fått noe som var lettvekt, lynraskt, innovativt, skalerbart og fleksibelt, i tillegg til ergonomisk. Til en brøkdel av prisen. Facebook kostet ikke en milliard å utvikle, og de hadde flere brukere enn Altinn relativt tidlig. Sammenligningen er flåsete fordi Altinn har så mye i backend som må fungere, men teknologien til Facebook er overlegen i forhold og kunne blitt lagt oppå et evt. tyngre backendsystem.

Hvor mange millioner har Skandibanken kostet å utvikle? Mye. Er det en imponerende bra løsning? Nei, det er jo ikke det. En nettbank kunne vært så mye mer enn dette. Så mye penere, mer brukervennlig, raskere. Hvem vant anbudet i sin tid? Sannsynligvis et stort firma med fine kontorer og mange ansatte. Det kostet nok mange millioner det også.

Her vises manglende forståelse for systemutvikling.

1) FB sin teknologi kan PÅ INGEN MÅTE legges oppå et tyngre backendsystem. Det er så utrolig feil man kan ta. Hele FB sitt system er asynkront og det ville blitt en katastrofe uten like å brukt et slikt system i transaksjonssensetive systemer.

2) Du ser tydeligvis ikke fellesnevneren her? Skandiabanken og Altinn er transaksjonssensetive systemer hvor ACID (atomicity, consistency, isolation, durability) er kjempeviktig. Facebook er ikke et slikt system. Heller ikke Twitter og andre sosiale medier. Kompleksiteten ved å bygge et system som er ACID øker enormt når man skal takle mange brukere. Facebook og Twitter bygger sine systemer på helt andre måter som gjør dem i mye større grad skalerbare.

Det er på tide å forstå at større bedrifter ønsker kompetanse og forutsigbarhet som strekker seg utover et gutteromsprosjekt. Det er helt riktig at du PHP-utviklere kan få til svært mye. Men risikoen er ENORM! Vil anbefale folk som sliter å forstå dette å lese litt om finansstyring og risiko så åpnes kanskje en helt ny verden for dere (og også nye muligheter).

Utviklingen av Facebook har kostet langt mer enn 1mrd kroner å utvikle. Opsjoner og aksjer er ikke kostnadsfrie, og det er heller ikke et alternativ for statlige bedrifter.
 

hansson

Langveisfarende
Her vises manglende forståelse for systemutvikling.

1) FB sin teknologi kan PÅ INGEN MÅTE legges oppå et tyngre backendsystem. Det er så utrolig feil man kan ta. Hele FB sitt system er asynkront og det ville blitt en katastrofe uten like å brukt et slikt system i transaksjonssensetive systemer.

Jeg snakket selvfølgelig om brukervennlighet og letthet, ikke måten dataene blir servert på. Hallo :)

Det er på tide å forstå at større bedrifter ønsker kompetanse og forutsigbarhet som strekker seg utover et gutteromsprosjekt. Det er helt riktig at du PHP-utviklere kan få til svært mye. Men risikoen er ENORM! Vil anbefale folk som sliter å forstå dette å lese litt om finansstyring og risiko så åpnes kanskje en helt ny verden for dere (og også nye muligheter).

Jeg har direkte erfaringer med php-utviklere i mediebransjen som har laget systemer for en billig penge i forhold til mammutene. Resultatet? Avishusene elsker produktene og bruker dem fremdeles. Risiko? Minimal. Selvfølgelig kan ikke en bank eller Altinn gjøre det på samme måte. Men også disse kunne satt andre krav til en mer agile tilnærmingsmåte og mer fleksible prosesser, mindre team, mindre mammut totalt sett.

Utviklingen av Facebook har kostet langt mer enn 1mrd kroner å utvikle. Opsjoner og aksjer er ikke kostnadsfrie, og det er heller ikke et alternativ for statlige bedrifter.

Greit nok at verdien på FB-aksjene er oppblåst, men når det gjelder isolerte utviklingskostnader basert på tid tror jeg ikke du har rett. Men dette får vi nok aldri svar på. Alt det andre organisasjonen driver med (kontorer rundt i verden, admin...) holder jeg utenfor dette regnestykket.
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Oki, så var jeg ikke så spesifikk i første innlegg. Jeg har kravspecs, men vil ikke gå ut med dem uten videre. VI krever ikke nødvendigvis eget cms, men jeg har inntrykk av at de andre ikke ønsker wordpress. Ikke at de vet hva det er. Jeg har hørt wordpress er noe av det mest SEO-vennlige - men har inntrykk av at det er vanskelig å få et topp design i wordpress.

Men for å sammenlikne. Vi liker denne siden. Hva burde denne koste? (ikke post lenken er dere snill).

www. t t - c o . no/

Som andre har påpekt, så er det ikke en spesiell side. Den har et rimelig statisk design (og det kan være helt greit), og det ligger antagelig et CMS bak slik at folk kan redigere artikler og legge ut nyheter.

Å tilpasse et CMS til et ferdig designuttrykt (PSD-fil e.l.) kan mange gjøre, men det å lage et godt designuttrykt er ikke nødvendigvis noe Jonas (kan HTML og PHP) på 20 kan gjøre. Selv er jeg 40 og snakker PHP, HTML og CSS flytende, men jeg er visuelt kreativ som en stein ;) Du trenger en designer - ikke en programmerer.

Det kreves lite programmering for det du vil ha, så hvorfor ikke gå til et designbyrå med erfaring fra web - eller et rent webdesignhus? De siste du trenger er et stort konsulentfirma som hovedsaklig lager webapplikasjoner.

Fortell de hva du vil ha med eksempler, og be de utforme designet. Kanskje kan de også implementere det på web for deg, eller de har kontakter som kan. Hvis ikke kan sikkert noen her gjøre det, eller kjenner noen som tar jobbben. Den jobben bør være innenfor budsjettet ditt.
 

tulling99

Medlem
Oki, jeg har plukket opp en ting eller to fra denne posten =) Har også plukket opp en og annen leverandør jeg skal presentere for "webgruppa". Men om dere har flere eksempler på ikke-de-dyreste-men-pokker-så-bra-webfirmaer så vil jeg gjerne høre. Jeg har sagt jeg skal sjekke litt rundt, og at vi bestemmer sammen hvorvidt vi sender ut anbud til disse.

Personlig er jeg over middels interessert i SEO og Google. Men de andre er veldig interessert i at siden blir flott, og da må jeg jo vise referanser(andre sider firmaet har laget). Men dere har kanskje mistet tilliten til vår evne til å vurdere nettdesign etter lenken til tt-co? heh..

Jeg tror forøvrig det blir vanskelig å få de andre med på å sende anbud til enmanns-firmaer, men om referansene er stilige er det ikke umulig.

I need some help!
 
Topp