Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ang .no domener som kjøpes fra dansk firma

river

Medlem
Jeg har en bekjent i Danmark som ønsker å kjøpe 10 stk .no domener.
For å få dette til må han ha hjelp fra et norsk firma.

Han har et dansk firma, og ønsker å bruke mitt firma som kontakt person.
Han skriver til meg at "Hans DANSKE FIRMA betaler alle udgifter vedr. regi. af domaine navne og veligeholdelse af domaine navne.", og mitt firma står oppførst som kontakt person i Norge.

Det er ikke noe problem for meg at han for bruke mitt firma som kontakt person. Men mitt spørsmål er: Jeg har forstått at i Norge kan et norsk selskap bare eie 20 stk .no domener.
Vil disse 10 stk .no domene som han vil registere gå utover mitt firma, slik at mitt firma bare har 10 resterende .no domener som jeg kan kjøpe?`

Litt vanskelig å forklare. Håper dere forstår.
mvh
River
 

xenimus86

Medlem
Den dagen du går tom kan du f.eks starte et nytt enkelpersonsforetak eller noe annet.
Eller du kan ringe meg, så fikser jeg registeringen din, river :)

Men men ; grunnet registrerings-kvoten, ville jeg bedt din danske venn for minst 150,- kroner domene!!

(Tenk på det, eks. en DA-registrering koster 2500,-.
2500,- / 20domener = 125,-)
 

neXon

Medlem
Slik jeg har forstått det er det ikke mulig å opprette flere aktive ENK selskap på samme person :)
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Dersom jeg skulle registrert et domenenavn for en bekjent, det være seg både kompis uten orgnummer eller partner i utlandet, ville jeg satt opp en avtale som regulerer forholdet. Da vil du ha mulighet til å kunne slette eller ta over domenet dersom avtalen ikke overholdes.
 

Santo

Active Member
Det er fullt mulig :) Jeg har flere.

Det er et krav om at aktiviteten som utføres i de forskjellige er veldig ulik, ellers vil ikke Brønnøysund tillate en registrering av enkeltpersonforetak nr. 2.

Og det er ikke alltid at det tillates da heller, tror det nesten kommer litt ann på hvem som står for saksbehandlingen der. Har bekjente som ikke har fått registrere "nr. 2", til tross for at næringsvirksomheten er svært ulik den som bedrives i "nr. 1".
 

xenimus86

Medlem
Det er et krav om at aktiviteten som utføres i de forskjellige er veldig ulik, ellers vil ikke Brønnøysund tillate en registrering av enkeltpersonforetak nr. 2.

Og det er ikke alltid at det tillates da heller, tror det nesten kommer litt ann på hvem som står for saksbehandlingen der. Har bekjente som ikke har fått registrere "nr. 2", til tross for at næringsvirksomheten er svært ulik den som bedrives i "nr. 1".

Tror at adresse spiller et puss på den regelen også. Mine enk's er registrert med forskjellige næringskoder, på helt forskjellige forretningsadresser..
 
Topp