Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonse etter første innlegg

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Håper dere ikke har noe imot at det kommer en annonse (adsense) etter første innlegg i trådene. Det er rett og slett bare fordi CTR'en er så veldig lav her på forumet, og jeg håper annonsene vil bli lagt bedre merke til da. :)
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Ingen ekte webmaster klikker på adsense annonser(påstand)!
Er nok heller der problemet ligger.

Har det innebygget i sjela at adsense annonser ikke skal klikkes på! Leser heller adressen å skriver den inn i adresselinjen :)

Paranoid ?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe.. Akkurat slik som du gjør akvario gjorde jeg selv for ca 1år siden.
Det var ikke tale om at jeg skulle klikke på en eneste adsense annonse.. Det var vel egentlig mer vane, fordi jeg ikke ville klikke på mine egne heller.

Nå deriomt syns jeg det er helt ok og klikke på adsense annonsene når jeg er innom sider, og tenker etterpå at nå har jeg gjort dagens gode gjerning :p
Enhver webmaster takker jo ikke nei til ett lite klikk.
Jeg er ikke akkurat kristen, men liker godt ett av de 10 bud: Du skal være mot andre slik du vil at de skal være mot deg...
Lærte den en gang i tiden da jeg konfirmerte meg :p

Det er helt ok med disse annonsene du plassere mellom øverste og 2. post, men helt ærlig kan hvertfall jeg innrømme at jeg ikke legger merke til dem...
Jeg blar rett forbi omtrent uten å legge merke til at de er der med andre ord... :eek:

- Nå har da ikke jeg verdens beste erfaring med adsense og plassering av reklamer på nettsider, men hva om du lar være og sentrere dem?
Da er det hvertfall lettere og se at det faktisk er noe i den boksen...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Ingen ekte webmaster klikker på adsense annonser(påstand)!
Er nok heller der problemet ligger.

Har det innebygget i sjela at adsense annonser ikke skal klikkes på! Leser heller adressen å skriver den inn i adresselinjen :)

Paranoid ?

Som han over meg sa:
Du skal være mot andre som du vil dem skal være mot deg!

Og det er da littdårlig gjort å faktisk skrive inn adressen i adressefeltet, når du faktisk kan trykke på lenken og spare deg for jobben. Unner du ikke andre litt penger, så lenge du ikke tjener på det selv?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg er også, i likhet med mange andre affiliates, allergisk mot å klikke på AdSense-annonseenheter. Jeg gjør det *aldri*.

Annonseenheten etter første innlegg er helt greit, selvfølgelig.
 

Knut

Medlem
Synes det er helt ok at du gjør det på denne måten, og det hender jeg klikker på en linkene også. Men du bør vel være litt glad for at vi ikke klikker for å være "snille" heller. Da ville du vel fort miste alt om det ble oppdaget?
I denne type forum er det kanskje litt vanskelig å tjene all verdens på reklame. Kanskje lage en "sponsorlink" til PP eller no?
 

basicus

SEO Eggspert
Jeg klikker heller aldri på annonser - i likhet med de fleste som tjener en del på AdSense.

ditt nettsted - Artikler kommer vi til å droppe AdSense helt, og heller satse på å ha en sponsorside - hvor aktive bidragsytere i form av innhold, tjenester eller penger vil få en liten presentasjon med dertilhørende linker til sine sider.

Det som er viktig her, er å finne ut av hva som er målsetningen med nettstedet du driver. Er det direkte inntekter som er motivasjonen din, eller er det å knytte kontakter som det senere kan bli business ut av?

For vår del er det knytting av kontakter og networking som er hovedmålet med sia. Derfor har vi ikke behov for å direkte tjene penger på sia.

Annonse enheten irriterer i hvertfall ikke meg.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Som han over meg sa:
Du skal være mot andre som du vil dem skal være mot deg!

Og det er da littdårlig gjort å faktisk skrive inn adressen i adressefeltet, når du faktisk kan trykke på lenken og spare deg for jobben. Unner du ikke andre litt penger, så lenge du ikke tjener på det selv?

Om du leser innlegget mitt en gang til så står det en begrunnelse til hvorfor jeg ikke klikker, samtidig kommer jeg med en påstand som vil gi WF en naturlig lav klikkprosent.
Ingen ekte webmaster klikker på adsense annonser(påstand)!
Er nok heller der problemet ligger.

Har det innebygget i sjela at adsense annonser ikke skal klikkes på!

Har blitt mindre paranoid med årene, klikker faktisk ganske mye på adwords annonsene når jeg gjør Google søk etter tjenester.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tipper WF får all-time-low CTR hvis ikke brukerne "hjelper" til. Vi mer "erfarne" webbrukere identifiserer adsense fortere enn fortest, og klikker stort sett aldri på annonser, med mindre de er skrekkelig interessante - noe de stort sett aldri er.

Å "blende" inn annonser for brukerne av WF er nyttesløst. Ville kanskje heller satset på en pay-per-month sponsor- rad med ex bannere i 125x125px. Mer jobb på admin, men sannsynligvis mer penger også.

På sikt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Regner med at grunnen til at akvario mener webmastere ikke klikker på adsense-annonser, er fordi man har vent seg til å ikke gjøre det på sin egen side for å unngå trøbbel med google, og dermed blir det lett litt vane når man er inne på andre sider også?

Enig med peterandrej, prøv heller å få inn noen sponsorer, hør med f.ex. webhostingfirmaer og sånt.
 
Topp