Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonseplass mot småbedrifter ledig

Marketing

Medlem
Hvis du selger produkter eller tjenester og har små og mellomstore bedrifter som målgruppe så har vi 4 ledige annonseplasser på marketing.no. Pris per annonseplass er kroner 900 ut året 2011. Kroner 2.900 for de 4 plassene hvis samme kjøper velger å ta de samlet. Priser er eksl mva.
 
Har du noe statestikk å vise til? Noe google analytics informasjon kanskje?
 

Marketing

Medlem
Mellom 10 og 30+ unike besøkende daglig fra søkemotorer. Har valgt å doble størrelsen på annonsene til 190 x 190 px og selge 2 stykk istedet for 4. Kjøpes begge annonseplassene av samme kjøper kan han velge mellom 2 annonser på 190 x 190 px eller slå de sammen til en stor annonse på hele 190 x 380 px. Pris per stykk er 1.500 eller 2.600 samlet.
 

Marketing

Medlem
Selger 190 x 190 px annonseplass til kun kr 1500 med varighet ut februar (omtrent 6 måneder) på marketing.no. Passer til dem som tilbyr produkter/tjenester til bedriftsmarkedet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mellom 10 og 30+ unike besøkende daglig fra søkemotorer.

Hvordan vet du at disse besøkende tilhører gruppen "småbedriftseiere"?

Forøvrig: Du skriver på nettstedet ditt at bannerannonsering er helt knall, men jeg lurer på om du har hørt om Dominique M. Hanssens? Han holdt et foredrag i Oslo i fjor der han presenterte tall for hvor stor avkastning annonsering i ulike kanaler faktisk gir. Studiene han og hans kollegaer hadde foretatt viste at annonsering i printmedier - altså type FHM, ViMenn, etc - ga en avkastning på ca 40% i forhold til summen annonsene ble kjøpt for.

På internett var imidlertid avkastningen på 0.04%, hvilket tilsier at bannerannonsering i praksis er å kaste penger ut av vinduet.
 

Marketing

Medlem
Hvordan vet du at disse besøkende tilhører gruppen "småbedriftseiere"?

Forøvrig: Du skriver på nettstedet ditt at bannerannonsering er helt knall, men jeg lurer på om du har hørt om Dominique M. Hanssens? Han holdt et foredrag i Oslo i fjor der han presenterte tall for hvor stor avkastning annonsering i ulike kanaler faktisk gir. Studiene han og hans kollegaer hadde foretatt viste at annonsering i printmedier - altså type FHM, ViMenn, etc - ga en avkastning på ca 40% i forhold til summen annonsene ble kjøpt for.

På internett var imidlertid avkastningen på 0.04%, hvilket tilsier at bannerannonsering i praksis er å kaste penger ut av vinduet.

De fleste som melder seg opp på nyhetsbrevet har @sittbedriftsnavn.no i epostadressen sin, og derfor ser jeg at det er småbedrifter.

Har ikke hørt om Dominique. Det er mange meninger om bannerannonsering, men men dagens teknologi for å segmentere til riktig målgruppe så er bannerannonsering noe alle bedrifter burde gjøre.
 

Dag Frogner

Supermedlem
peterandrej: Hvordan måler man resultatet av en annonsekampanje som trykkes i FHM, ViMenn osv? Med mindre man må oppgi en kode ved kjøp av et produkt i reklamen f.eks, er det vel ikke lett å måle dette? Bannerannonsering kan man i det minste måle konkret på.

Er også skeptisk til å "drepe" bannerannonsering som metode fordi en kar og hans studier viser et eller annet. Det blir som når VG melder at FRP er på full fart nedover på valgbarometeret også har de spurt 500 stk mellom 30-50 år. Det blir bare ikke helt korrekt.

Det er jo også rart at f.eks IKEA, Colorline, Finn.no, Telenor + mange fler betaler 150.000,- pr døgn for å annonsere på startsiden.no om de kun får avkasting på 0.04% på dette.
 

peterandrej

pensjonert moderator
peterandrej: Hvordan måler man resultatet av en annonsekampanje som trykkes i FHM, ViMenn osv? Med mindre man må oppgi en kode ved kjøp av et produkt i reklamen f.eks, er det vel ikke lett å måle dette? Bannerannonsering kan man i det minste måle konkret på.

Er også skeptisk til å "drepe" bannerannonsering som metode fordi en kar og hans studier viser et eller annet. Det blir som når VG melder at FRP er på full fart nedover på valgbarometeret også har de spurt 500 stk mellom 30-50 år. Det blir bare ikke helt korrekt.

Det er jo også rart at f.eks IKEA, Colorline, Finn.no, Telenor + mange fler betaler 150.000,- pr døgn for å annonsere på startsiden.no om de kun får avkasting på 0.04% på dette.

Han er professor i Markedsføring ved UCLA og anerkjent over hele verden. Hvordan han rent praktisk har gjort undersøkelsene husker jeg ikke, men jeg husker at de hadde undersøkt titusenvis av bedrifters aktivitet på dette feltet. Det er snakk om SNITT her, dvs at noen kan ligge over og noen under selvsagt.

Jeg var ganske sjokkert over tallene da jeg så dem - såpass sjokkert at jeg naturligvis kan ha sett feil eller husker feil - MEN det var da heller ikke poenget.

Poenget var at trådstarter driver en blogg om MARKEDSFØRING, og av den grunn lurte jeg helt ærlig om han hadde hørt om denne studien og hva han evt mente om den.

Jeg synes faktisk sånne studier er interessante, skjønner du.
 

Marketing

Medlem
Nå er det kun en ledig annonseplass igjen av totalt tre i denne størrelsen (190 x 190 px). Førstemann får den.

Du kan ikke annonsere produkter som er i konflikt med de to andre annonsørene, som er en eposttjeneste og skilt.

Send PM hvis du er interessert.
 
Topp