Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsepriser.no

srm

Medlem
Heisann, hoppsann - håper dere det det moro i sommerferien :)

Laget 2005 nettsdet Annonsepriser.no, rett og slett for å fortelle verden hvor fantastisk rimelig internettannonsering kan være. Jeg grubler litt på hvordan nettstedet kan forbedres (alt kan vel forbedres?) og hvilke tjenester som kunne gitt nettstedet ytterligere verdi for kjøper og selger.

Jeg har blant annet grublet på følgende: I dag må kjøper "gamble" på at nettstedet vedkommende velger vil gi god klikkrate/konvertering/ROI på en gitt annonse. Men ofte det er slik at selger kjenner sitt publikum godt og derfor kan selge til en rimeligere klikkpris for et banner som en _ser_ er god. Burde jeg derfor lage en slags "anbudsordning" for kjøpere som selgere kan svare på etter at de har sett det aktuelle banneret? Hva tror dere?

- Andre ideer til nyttige tjenester?

For the record:
AdSense (ironisk nok ;)) gir omtrent det webhotellet koster, så det er et nullsumsspill, men synes det er artig å følge med på annonsemarkedet på nett. Har også tre-fire nettsteder med på oversikten som jo mottar henvendelser, så indirekte er det jo også OK å drive med.

Fortsatt god sommer!
 

srm

Medlem
Sant, så sant :)

Annonserer med en haug annonserelaterte ord på AdWords, men volumet er ganske tynt, men byr godt på alle ordene. Google viste riktignok annonsene 2 127 577 ganger på innholdsnettverk den 20. juli, hvilket gav herrrlige 34 klikk :rolleyes:

I grunn tror jeg det beste er om jeg sender postkort til de største mediebyråene i landet som egentlig bare sier "Hei, her er en oversikt". Satser på å få gjort det i løpet av høsten.
 

srm

Medlem
Ditt forslag om "postkort" til mediebyråene er nok en meget dårlig idé....

Hvorfor? Er det andre markedsføringsmetoder du mener er bedre?

Tror du må forbedre konseptet ditt litt....ha noe å tilby! I dag har du i bunn og grunn ikke noe å tilby!

Konseptet i vid forstand er jeg veldig fornøyd med - og nettstedet genererer jo henvendelser. Og konseptet er det samme som telepriser.no, så "ikke noe å tilby" er vel å dra det litt langt. :)

Men alt kan gjøres bedre. Hva tror du om "anbudstjenesten" jeg nevnte i første innlegg?
 

quartz

Medlem
utrolig bra initiativ!

Legg ut flere sider. Start med de største og jobb deg nedover. VG.no, dagbladet.no aftenposten.no osv.

Har en alt samlet på en plass er det mye lettere å sammenligne
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg tok kontakt med ett par av disse som selger annonsering her. Forklarte kjapt og gale hva jeg var ute etter, og lurte på hva dem kunne tilby meg...

Tilbudene jeg fikk i retur var da noe helt annet enn prisene som stod oppgitt på Annonsepriser.no, så jeg vil faktisk tro at mange nettsteder ikke oppdaterer prisene der inne. Ser f.eks at Chat.no ikke har oppdatert seg på 2,5år....
 

picxx

Well-Known Member
Vil nok tro det er mange som ligger der kun for utlinken.
De som tar 1000 kroner og opp pr. /K _visninger_ er jo stort sett små drittsider hvor ingen overhodet hadde vurdert å annonsere om prisen hadde vært en 100 del engang.

Litt bedre moderering fra sidens eier hadde kanskje vært på plass.
 

Dre_C

Medlem
Noen som vet hvor det ble av adbuy.no? Finnes det noe tilsvarende i norge nå? I så fall hadde dette vært noe å satse på for annonsepriser.
 
Topp