Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonser i magasiner

ChrisE

Medlem
Jeg ble i går oppringt av en selger for et stort norsk kvinnemagasin. Leserne av bladet er perfekt for vår business. Riktig alder, kjønn og interesser (Helse). Per nå, selger vi kun gjennom nett.

De har et opplag på rundt 40,000 og magasinet blir eksponert opptil 250,000 ganger. Vi har fått tilbud om å betale 21425 kr for en halv side.

Er det noen som har erfaring med å markedsføring gjennom magasiner? For oss er konvertering viktigere enn eksponering (selv om det til en viss grad henger sammen).
 

Ole Avranden

utvandret
Dersom branding ikke har en verdi for dere, tror jeg annonsen skal treffe målgruppen meget godt for å kunne tjene inn igjen det beløpet.

Tallene du har fått oppgitt er også noe vage. Opplag på 40 000 sier ikke så mye om hvor mange eks som når leserne eller søppelbøtta - hvor mange abonnenter/lesere har de?

250 000 eksponeringer - hvor lenge/mye skal det leses før det blir en eksponering i et tidsskrift?

- Jeg har ikke egen erfaring med å annonsere for nett på print, så uttalelsen blir litt sånn halvkvalifisert synsing.
 
Sist redigert:

perksp

Member
Det er alltid rom for forhandling av pris. Fikk selv tilbud om annonse i et magasin. Pris her ble oppgitt til 22500.- eks mva, endte opp med å betale 1100.- ink. Nå skal det sies at vi var i en veldig relevant nisje, så de ville gjerne ha oss med. MEN konvertering fra en annonse i et magasin har ikke vært bra hos oss. Jeg bruker heller de pengene på en adwords / Facebook kampanje neste gang.
 

AndreasNicolai

New Member
Enig med Ole om at det kan bli veldig dyrt om branding ikke er viktig for dere.

Hvis du fremdeles vurderer å annonsere hos de så finn ut når bladet går i trykk, og ring de noen dager før. Hvis de fremdeles har ledig plass så får du nok en veldig hyggelig pris.
 
Sist redigert:
Topp