Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Annonsering og ROI

zenhagen

Medlem
Lurer litt på hvordan dere ser på dette med annonsering.

Er annonsering noe dere ser på som en langsiktig investering, eller beregner dere å få igjen annonsekronene relativt fort?

Klarer dere å få igjen annonsekronene deres på kort sikt(30dager)?

Vi annonserer via adwords, og har prøvd oss litt på Facebook.
Vi går i beste fall i null på adwords når vi ser kortsiktig (30dager).
Facebook har vi ikke vært heldige med, så dette har vi kuttet ut. Facebook annonser har fungert for å få flere "liker" men konverterer dårlig.

Det positive er jo at man får flere kunder som ofte kommer tilbake, men da tar det tid å få igjen pengene man har brukt.
Hadde vært fint å høre deres erfaringer rundt dette med annonsering.

Mvh Tommy
 

AnneB

Medlem
Når jeg annonserer er jeg kun ute etter direkte resultater. Har ikke god nok økonomi til å drive merkevarebygging med annonsekroner. For merkevarebygging bruker jeg blogger, facebook, gevinster, sponsing osv... alt som ikke har en dirkekte eller høy kostnad. Dette gir for øvrig også bra konvertering.

Jeg bruker kun annonsekroner på nettet på 2 typer annonsering:

På Google Adwords. Her forventer jeg at jeg får igjen min. 3 ganger kostnaden i omsetning. Men bruker ikke store beløp på dette, da det ikke er det som gir best konvertering. Men av "betalte" kanaler er Adwords det beste jeg har prøvd.

Jeg annonserer også noe på FORUM som er relatert til min type virksomhet - hvor målgruppe også er målgruppen for forumdriften.

Det som gir mest konverteringer er "gratis" - hvis jeg ser bort fra arbeidstimene jeg legger ned i å få jobben gjort).
- E-post markedsføring til eksisterende kunder
- Blogging
- Facebook oppdateringer
- God synlighet på google
- Tilbud og nyheter i nettbutikken

Målgruppen min er primært jenter/damer 20-50 år :)
 

jnsn

New Member
Annonsering via Adwords er vel den mest "lønnsomme" annonseringen som finnes på markedet pr dags dato.
Selv jobber jeg for flere kunder der jeg håndterer adwords kontoene, analyserer tall fra analytics, for å få høyest mulig konvertering jevnt over.

Det som er viktig med adwords er måten man annonserer på, det finnes utrolig mange "uskrevne" regler som trigger inn, annonsetekst og oppsett av kampanjene er vesentlige. Selv har jeg opplevd kampanjer som har hatt 0,5% konvertering øke til 5% bare ved å endre annonsetekst og måten søkeord trigger annonsene på.

Effekten ved annonsering kan komme med en gang, avhengig av hvor "flink" man er første gangen. Alle mine kunder der jeg hjelper til har hatt en vesentlig vekst i konvertering totalt sett i nettbutikken og via CPC annonsering.

Så svaret er Adwords både er kortsiktig og langsiktig, så lenge man vet hva man gjør og man er konkurransedyktig i markedet så vil CPC annonsering gi penger i kassen.
Har man tid så bør man også gå utdanning på dette, jeg selv tar online kurs fortløpende, både på nye funksjoner og muligheter men også for å friske opp det "gamle". Anbefaler da Internet Marketing Training Courses & Certification Market Motive, utrolig nyttig!
 
Topp