Antall besøkende synker i Google Analytics

En tråd i 'Analytics' startet av orjan, 11 Aug 2008.

1. orjan Medlem

Hei,

Muligens et dumt spørsmål, men som picxx skriver: "De dumme spørsmålene blir aldri stilt...".

Opprettet en Google Analytics-konto for seks-sju måneder siden for et domene. Siden kjører Joomla.
    Antall besøkende (unike treff) har økt gradvis fram til juni: Så plutselig begynner antallet å synke. Hvordan er det mulig?

Eksempelvis: I mai viste den ca. 900 unike treff. Nå viser den i underkant av 500.

Noen svar på dette?

2. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

Har du vært flink til å promotere og legge inn nytt/bra innhold? Hvor kommer trafikken din hovedsaklig fra?

3. InVert

InVert Blogger

Sommer månedene er jo kjent for synkende trafikk. I fellesferien så bruker jo folket mindre tid på nett. Så kan det jo ha med innhold og promoteringen fra din side som kanskje ikke er like bra som før, en har som regel en ekstra gnist i starten.

4. picxx Well-Known Member

Du har mindre besøk på sidene dine.
    Som det allerede er poengtert vil det på mange sider være mindre trafikk i sommermånedene, og da kanskje særlig i juli, ettersom de som tar fellesferie har ferie denne måneden.

På andre nisjesider igjen, som f.eks. norske reisesider (f.eks. kristiansand dyrepark) vil man kunne se en merkbar økning i sommermånedene.

5. orjan Medlem

Hei igjen!

Jeg ser helt klart sammenhengen mellom få oppdateringer og færre besøk, og selvfølgelig blir det mindre treff i ferietiden (dette er en firmanettside).
    Men jeg synes det er så rart at ANTALL UNIKE TREFF synker, hvis dere forstår meg?

Men: Ser nå, dum som jeg har vært, at dette selvfølgelig er for perioder (månedlig). Jeg trodde tallet jeg så var totalt: Altså fra jeg begynte å måle og fram i dag.

Krisen avblåst! :)

Del denne siden