Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Antall besøkende synker i Google Analytics

orjan

Medlem
Hei,

Muligens et dumt spørsmål, men som picxx skriver: "De dumme spørsmålene blir aldri stilt...".

Opprettet en Google Analytics-konto for seks-sju måneder siden for et domene. Siden kjører Joomla.
Antall besøkende (unike treff) har økt gradvis fram til juni: Så plutselig begynner antallet å synke. Hvordan er det mulig?

Eksempelvis: I mai viste den ca. 900 unike treff. Nå viser den i underkant av 500.

Noen svar på dette?
 

picxx

Well-Known Member
Antall besøkende (unike treff) har økt gradvis fram til juni: Så plutselig begynner antallet å synke. Hvordan er det mulig?

Eksempelvis: I mai viste den ca. 900 unike treff. Nå viser den i underkant av 500.

Noen svar på dette?

Du har mindre besøk på sidene dine.
Som det allerede er poengtert vil det på mange sider være mindre trafikk i sommermånedene, og da kanskje særlig i juli, ettersom de som tar fellesferie har ferie denne måneden.

På andre nisjesider igjen, som f.eks. norske reisesider (f.eks. kristiansand dyrepark) vil man kunne se en merkbar økning i sommermånedene.
 

orjan

Medlem
Hei igjen!

Jeg ser helt klart sammenhengen mellom få oppdateringer og færre besøk, og selvfølgelig blir det mindre treff i ferietiden (dette er en firmanettside).
Men jeg synes det er så rart at ANTALL UNIKE TREFF synker, hvis dere forstår meg?

Men: Ser nå, dum som jeg har vært, at dette selvfølgelig er for perioder (månedlig). Jeg trodde tallet jeg så var totalt: Altså fra jeg begynte å måle og fram i dag.

Krisen avblåst! :)
 
Topp