Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Anti tyveri på laptop

Fredrik

Medlem
Har en kompis som fikk sin laptop stjålet nå i helgen.

Noen som har gode tips for "laptop locator software"?

Da tenker jeg meg et program som sier fra om hvilken IP adresse du sitter på akkurat nå slik at det er mulig å spore denne opp.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hø?

Så vidt meg bekjent finnes det ikke noen måter du kan spore opp kompisen din sin pc. Om jeg stjeler din PC vil ikke du kunne klare og finne ut hvor jeg kopler denne til internett med mindre du har noe programvare / greier i denne pcen som faktisk kan svare deg på dine anrop om du "ringer" til den, og da gjerne sende deg ipadresse i retur.

At du kan hente ut personalia fra en IPadresse er jo ikke akkurat lovlig, og hvorvidt det finnes metoder for dem som hopper over loven vet jeg faktisk ikke.

Tror nok kompisen din må ta farvel med pcen. Minnestund eller hva det nå heter. Anmelde saken til politiet ender nok ikke opp med noe annet enn et brev om at saken er henlagt etter ca 3mnd, hvor da saken har lagt godt i en papirbunke sammen med 100 tilsvarende saker hele veien.

Jeg må si jeg syns innlegget ditt var noe uklart da. Mente du muligens noe du kan bruke for og faktisk kunne spore laptops som blir kanskje skulle bli stjålet en gang i fremtiden?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Mac'er har en sånn funksjon. Den kan stilles inn slik at maskinen tar et bilde av tyven fra webkameraet i fronten og sender dette til en prevalgt epostadresse. Man kan også ha en sånn låse-greie-ting som gjør det umulig å bruke maskinen.

IP-adressen tror jeg forsyne meg også den sender via epost.

Så... var det en Mac?
 

Knut

Medlem
Avsporing, men da jeg søkte litt på tyverisikring av PC kom jeg over Datapatruljen. forsåvidt en bra løsning, Tyverisikring!

Men så gikk jeg til hovedsiden deres, Hacked By BaDDaRk # Geliyoruz.., og da falt inntrykket en smule med tanke på deres syn på datasikkerhet :)

Men det finnes GPS som du kan montere i pc. Husker ikke hva firmaet heter i farten. men mener det er ett på Hønefoss. Sist jeg titta på det kostet det 999,- + noen kroner i mnd.
 
Sist redigert:
Topp