Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Apps på Facebook, vises ikke på mobil/pads osv.

Tony J

Alle skal få
Hei

Når man lager en app på facebook slik at appikonet med navn og bilde legger seg vedisden av "bilder" "liker" og de boksene der, så vil ikke appen være tilgjengelig på mobiler og nettbrett osv. Dette er irriterende :) Det virker som det er fordi mobiler og pads bruker "facebook app" hvor dette ikke er integrert, er det noen vei utenom her?
 

Tony J

Alle skal få
Er dessverre et valg facebook har gjort, er helt enig i at det er irriterende, men ikke så mye å gjøre med

Facebook faktisk! Jeg trodde det var apple som stod bak greia, iallfall på iphone og ipad. Litt kjipt da jeg tror at alle om 10 år har et brett i en eller annen form og ikke en stasjonær slik vi er vant med. Men men, time will show!
 

Tony J

Alle skal få
Når det vises seg at apps på facebook ikke er kurrante for pads, mobiler osv, går det an å kode inn at kun de med "vanlige" pc'er kan bruke appen og at dersom noen prøver å entre appen med en ipad så vil de få beskjed om dette? :S
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Når det vises seg at apps på facebook ikke er kurrante for pads, mobiler osv, går det an å kode inn at kun de med "vanlige" pc'er kan bruke appen og at dersom noen prøver å entre appen med en ipad så vil de få beskjed om dette? :S

Problemet er at facebook ikke i det hele tatt viser hverken "knappene" eller selve appene på hverken mobilversjonen av sidene sine, eller i fb-appen. Tror ikke de gjør det på android heller? Dermed nytter det jo ikke å kode inn noe om en egen variant der heller, siden den ikke i det hele tatt vises for dem.

Det jeg har gjort noen ganger, når det har vært viktigere å få folk til å delta enn å "like" siden, er å legge opp en egen variant som ikke er kobla opp mot FB i det hele tatt (man kan jo da i stedet f.ex. få dem til å melde seg på en mailingliste), evt å bruke "connect to facebook"-funksjonalitet for å få folk til å registrere seg, og å legge ut en melding på siden om at "ps: er du på mobil og kommer ikke inn på konkurransen her på facebook-siden? her er en egen versjon for dere!" også link til den "alternative" konkurransen.
 
Sist redigert:

Tony J

Alle skal få
Sant det. Men på Ipad kan man se appen, dob ikke bruke bildeopplastningsfunksjon jeg har der. Så skulle iallfall ha sperret for folk som har ipads.
 
Sist redigert av en moderator:
Topp