Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Arghh!! Treg ISP

Tonny Kluften

Administrator
Pokker også. Jeg flytter et nettsted fra en server til en annen server og min ISP, Nextgentel, oppdaterer så sinnsvakt tregt. Flyttet nettstedet i natt og jeg får fortsatt siden fra den gamle serveren opp.
Når jeg laster siden gjennom en amerikansk proxy så får jeg den nye serveren så klart. UGH!!! Helt håpløst. HEIA NORGE!!!
 

Tonny Kluften

Administrator
Min egen feil? Heia Drøbak da i så fall. :D Ok, men, hvorfor viser en USA proxy siden på den nye serveren etter 1/2 time eller tidligere mens Nextgentel ikke viser den før etter 12 timer?
Dessuten hopper lastingen av siden mellom den gamle og den nye serveren fortsatt (på Nextgentel, ikke på proxyen).
 
Sist redigert:

SolidHost

Medlem
Ikke nødvendigvis NGT sin feil. Kan være din egen DNS cache som gjør dette (om du kjører Windows). Åpne et kommando-vindu (Windows-knapp + r og skriv cmd)
Skriv inn: ipconfig /flushdns

Evt. så kan du oppdatere host-filen på din PC. Den finner du her;
C:\Windows\System32\drivers\etc. Filen heter hosts
Rediger denne med notepad og legg inn

din.ip.adress.e nettsted.no

Lagre den (fortsatt som hosts. Ingen fil-endelse!), ta en kjapp reboot og PC'en bruker bare din host-fil til å finne nettstedet. Bare husk at du har gjort dette til neste gang du evt. flytter nettstedet. Har brent meg 1 gang på dette hvor jeg ikke skjønte hvorfor alle PC'er fant det nye nettstedet, unntatt min PC.
 
Topp