Artig illusjon

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Den var nesten litt skummel den der. Hehe, fy flate, kanskje et tegn på hvor lite som skal til for å manipulere dette greiene vi har i hodet. :)

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Med alle disse mulighetene vi har for å jobbe remote m.m. så kan det av og til virke slik at kroppen er til for å flytte på hjernen. Men jeg begynner å forstå mer og mer at hjernen er ikke "kun" meg, det er et verktøy det også...

"Think positive" for eksempel - hvorfor skal det ha noe å si? Men det gjør det. Så var det topp-idrettsfolk som forteller seg selv at de skal vinne. Folk som har opplevd dramatikk som må høre seg selv fortelle at det ikke var de sin skyld osv.
Har man på briller med noen graders vinkelfeil, så går mye feil den første tiden, men etter en dag eller to så har hjernen korrigert for det. Eller prøv en opp-ned brille - som ikke viser opp-ned etter en stund..

Og så forteller moren min at når man har for mye vondt i f.eks. venstre-arm, jo: sett deg foran speilet, og stryk over høyre armen, og det lindrer smerten in venstre.

Kult det :)

picxx

WF 09
Måtte spole tilbake og pause filmen for å være sikker der jeg ja gitt :D

peterandrej

pensjonert moderator
Så var det topp-idrettsfolk som forteller seg selv at de skal vinne.

Jeg spiller litt biljard aktivt og har forhørt meg med en psykolog om hvordan man kan kvitte seg med angst for å misse viktige baller, osv. Vel, han sa at svært mange idrettsfolk bruker visualisering aktivt. Ole Einar Bjørndalen bruker det. Han trener noen timer visualisering i uken, som stort sett går ut på at han sitter mutters alene og bare tenker/ser for seg at han treffer blinken.

Jeg tenkte faktisk å forsøke visualisering jeg også. Sitte å bare se for meg at jeg senker den sorte ball nr 8, se hvordan jeg støter, se hvordan den faller, osv. Skal selvsagt si ifra om hvordan det går :)

Tonny Kluften

Administrator
Han trener noen timer visualisering i uken, som stort sett går ut på at han sitter mutters alene og bare tenker/ser for seg at han treffer blinken.

Rart med det, hvis man er seg bevisst at man har klart noe før så er det mye lettere å klare det igjen. "Pokker heller, jeg har jo truffet den blinken før, ingen logisk grunn til at jeg ikke skal gjøre det igjen"

Topp