Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Artikkel med link i må ha link fra forside for å ha effekt?

Dag Frogner

Supermedlem
I dag ble jeg kontaktet av et firma som tidligere har kjøpt en link i en artikkel på en av mine nettsider. De ville gjerne at jeg i tillegg til linken i artikkelen, linket til denne artikkelen fra hovedsiden og mente følgende:

Vi må nødvendigvis ha en link til artikkelen fra en side som alltid er aktiv, ellers så mister linken til oss (fra artikkelen) sin verdi så snart den ikke lenger sitter på forsiden

De mener altså at det ikke hjelper å kun ha link i artikkelen, men at jeg også må plassere en link til denne artikkelen fra hovedsiden for at linken i artikkelen skal ha noe verdi.

Noen andre som har hørt om dette?
 

pleb

Medlem
Solgte link til noen sleipinger for noen måneder siden som oppga dette som et krav i ettertid av betalingen. Konfliktsky som jeg er gikk jeg med på det, men angrer nok litt i dag... ;)
 

Erlend

Medlem
Bare tull å kreve link fra forsiden i etterkant. Jeg har kjøpt drøssevis av artikler, og har aldri hatt dette kravet. Slikt må avtales på forhånd...
 

hvaer

Medlem
Cross-linking fra forside til artikkel er noe som Google ser på som spam, og som bør gjøres i svært liten grad. Eneste måten å gjøre dette skikkelig på er å lage en ny artikkel som linker til den gamle artikkelen, og så setter du nye artikkelen som "sticky" på forsiden. Da kan du unngå å bli sett på som spammy. Men det som kan bli resultatet av en eldre, sticky artikkel, er at når google ser den hver gang de kommer inn på siden din, så vil boten kutte, fordi den ikke finner nytt materiell.
 
Topp