Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Artikkelmarkedsføring - hvilke sider bruker man?

picxx

Well-Known Member
Sånn rent bortsette fra at man kan sende inn sin artikler til mindre og større aviser og håpe på å den publisert med muligens en link tilbake til sin egen side, vet dere om andre sider som godtar slik markedsføring?

Jeg har selv funnet tre slike sider:
ITPro
Nødvenigvis tekniske/data/internet/gadgets artikler som går inn i samme genre som itpro selv har.

Estrategi
Hevder at de muligens vil publisere din artikkel på sine sider om du sender inn. Artiklen bør nødvendigvis omhandle samme genren som siden ellers har.

Norske Plugins
Tar gjestebloggere. Artiklen må omhandle genren siden ellers om fatter.

Webartikler
Norsk artikkeldatabase hvor man kan legge inn artikler i en mengde forskjellige kategorier. Den beste ideen fra en webmasters ståsted jeg har kommet over, og også drevet av et WF medlem.

Vet dere om andre sider?

edit: Om noen driver en blogg som har noe besøk og tar gjestebloggere hadde det også vært greitt å vite det :)
 
Sist redigert:

Gomlers

Member
Dammit picxx.. denne tråden har gått meg hus forbi. Jeg vet ikke om det finnes andre sider som har reklamert med at de tar imot artikler fra andre, men de aller, aller fleste bloggeiere og nettstedeiere tar vanligvis velvillig imot artikler som er ferdigskrevet, og bare kan postes som nytt innhold. Hvor de da selvfølgelig også går med på å poste lenkene tilbake til din egen side. - Men jeg har da vanligvis vært litt aktiv med kommentarer og mail og sånt i forkant, for å vise at jeg er seriøs og har interesse av emnet.

Men kjenner jeg deg rett, så har du kanskje alt testet dette :D
 

kongen

kongemedlem
Takk for ressursene, her er en norsk artikkeldatabase til. Den har mange kategorier og bildeopplasting.

Siden denne gamle tråden kom opp igjen, kan jeg jo benytte muligheten til å legge til enda en side som godtar slik markedsføring. På Lokalstarten.no kan du legge inn artikler med link tilbake til din side. Du kan lese mer her: Min side - Lokalstarten.no - Hele Norges Lokale Startside

Ser ikke ut til at andre nettsteder kan benytte artiklene fra disse "artikkeldatabasene" og da er jo poenget borte. Den største virkningen med artikkelmarkedsføring er å få artiklene sine spredd utover internett, og ikke den lille seo-effekten man får med en link liggende på en artikkeldatabase.
 

Tom Harr

New Member
Dette må vi da kunne lage til?

Ser ikke ut til at andre nettsteder kan benytte artiklene fra disse "artikkeldatabasene" og da er jo poenget borte. Den største virkningen med artikkelmarkedsføring er å få artiklene sine spredd utover internett, og ikke den lille seo-effekten man får med en link liggende på en artikkeldatabase.

Ka dokker sir, gutta & jente? Skal vi ikke bare hive oss til å lage en sånn eller to da?
Jeg stiller gjerne med webhotell...
Noe kjent OG bra software som finnes?
Og dere som er litt nede i materien - åssen plugins/add-ons skal til?
 

xenimus86

Medlem
Du er inne på noe.
Sammen er vi sterke.
Jeg markedsfører gjerne den for å få den opp i PR, hvis jeg kan få artikler i retur.
 

picxx

Well-Known Member
Ka dokker sir, gutta & jente? Skal vi ikke bare hive oss til å lage en sånn eller to da?
Jeg stiller gjerne med webhotell...

Send meg innlogg til hotell så skriver jeg vilig :)
 

picxx

Well-Known Member
Jeg kan gjerne være med å opprette en ny norsk artikkeldatabase.. men det krevees ekstremt mye jobbfra delatgerne. De MÅ skrive en masse artikler.
 

Tom Harr

New Member
Jeg kan gjerne være med å opprette en ny norsk artikkeldatabase.. men det krevees ekstremt mye jobbfra delatgerne. De MÅ skrive en masse artikler.

Yes -så har vel noen av oss noen gode gamle "slegere" vi kan slenge utpå for å få litt mengde...?
 

gjedda63

Medlem
Er det ikke en her inne på forumet som driver Webartikler da? Åssen går det prosjektet ? Ser ikke ut som omdet spruter inn artiklr der ,men vi kan jo hjelpe til der også, Jo flere som sender inn og linker jo bedre er det.
 

picxx

Well-Known Member
Saken er vel den at i en norsk database vil de fleste skrive for å få en utlink fra en kategori i selve databasen (veldig få som bruker selve artiklene), mens i en engelsk vil du gjerne få noen hundre innlinker fra sider som faktisk bruker artiklen din.
DER er ihvertfall forskjellen slik jeg ser den, og sånn sett er det vel da bare enkelt å sktive i sin blogg/whatever at "bruk hva du vil..bare gi cred tilbake"... er'tte det et greit kompromiss da?

Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med at folk kopierer mine artikler (må ha vondt i hue de som har det!).
 

Tom Harr

New Member
Saken er vel den at i en norsk database vil de fleste skrive for å få en utlink fra en kategori i selve databasen (veldig få som bruker selve artiklene), mens i en engelsk vil du gjerne få noen hundre innlinker fra sider som faktisk bruker artiklen din.
DER er ihvertfall forskjellen slik jeg ser den, og sånn sett er det vel da bare enkelt å sktive i sin blogg/whatever at "bruk hva du vil..bare gi cred tilbake"... er'tte det et greit kompromiss da?

Jeg har ihvertfall aldri hatt problemer med at folk kopierer mine artikler (må ha vondt i hue de som har det!).

Jepp - enig!
 
Topp