Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Artikler til 5 øre per ord ...?

Steve Cash

Medlem
Det står at det ønskes artikler på 3000 - 8000 ord. 5 øre pr. ord gir altså et honorar på 150 - 400 kroner. Hvor lang tid det tar å skrive en slik artikkel er vil selvfølgelig variere med flere faktorer, men det tar jo noen timer hvis en ikke kjenner stoffet så godt at en bare kan hamre løs. Og dermed er dette urimelig dårlig betalt.
 
Ikke vær så negativ - det er jo danske øre, og da snakker vi jo plutselig om 6-7 norske øre :p En liten formue...

Leste tråden, var artig lesestoff, men det kom jo frem tilslutt at teksten kun var ment til "seo testing" og dermed ikke måtte holde så altfor høy kvalitet. Så jeg ser jo at det kan (jeg skriver kan) være fristende for noen fattige studenter som skriver raskt og spy ut 10 000 ord om siste fisketuren de var på og dermed ha nok penger til spaghetti hele uka.

Når det der sagt, så kommer jeg nok ikke til å skrive for hverken 5,10 eller 50 øre pr ord. Skriving er ikke for alle.
 

Steve Cash

Medlem
Ja, joda, arjoregnskap, du har nok rett i det. Dessuten er det helt frivillig å gå inn i en slik avtale, men underbetaling, hvis det er det er, er ikke ok uansett.

Hvis vi sier 7 øre og 8000 ord så får en 560 kroner. Klarer en å hamre ned noe vås på litt over 2 timer så er det jo ikke dårligere betalt enn annet ufaglært arbeid. 200 kroner timen tilsvarer 360 000 kroner i året, hvis en legger 1 800 timer til grunn. Og det er ikke så verst for en student.
 
Bare sånn at det er sagt, når jeg grosset opp fra danske til norske øre, så var det med et snev av ironi. Synes som de fleste at betalingen ikke er god.

Men, som student, ufør eller hva som helst - det er mange som har mer tid en penger, og for dem så forstår jeg at det kan være grei ekstra inntekt på toppen av det de har fra før. På lik linje med at noen samler flasker, andre ikke. Ikke noe en kan leve av, men som vi regnskapsførere sier "leverer et lite dekningsbidrag" som gjør hverdagen bedre.

Ulempen er jo at slikt "skviser" de som faktisk lever av å skrive, men de får holde seg til kvalitet, og ta seg betalt deretter.
 
Topp