Kjapp og trygg hosting for Wordpress

asiatips.no

Asiatips.no vurderes solgt. som navnet antyder er det en reiseside om Asia.
Begynte på denne fordi jeg er veldig glad i kontintentet og har reist litt rundt der, og bodd der.
Som de fleste sikkert kan kjenne seg igjen i så har jeg ikke blitt ferdig med den. Den har heller ikke blitt markedsført enda.

Domenet asiatips.no mener jeg er veldig bra, blant de enkleste/beste .no-domenene for en slik side. på google er søkeordet asiatips øverst på side 1.

Siden er i wordpress laget med et template.

Hovedinnholdet på siden er tekst og bilder. Per nå har jeg artikler om følgende land:

-Kina
generell artikkel om landet: 1324 ord
shanghai: 570 ord.
beijing: 684 ord.
hong kong/macau: 533 ord.
xiamen: 430 ord.
yangshuo: 594 ord.

-thailand:
generell artikkel om landet: 1253 ord.
chang mai: 568 ord.
krabi: 450 ord.
ko samet: 225 ord.
ko samui: 246 ord.
hua hin: 333 ord.
ko phi phi: 499 ord.
patong: 258 ord.
phuket: 78 ord.
pattaya: 735 ord.
bangkok: 537 ord.

-japan:
generell artikkel om landet: 1136 ord.
tokyo: 1232 ord.

-vietnam:
generell artikkel om landet: 785 ord.

-malaysia: generell artikkel om landet: 1170 ord.

Har også en del bilder som er mine egne og som selvfølgelig kan benyttes fritt så lenge det kun er i forbindelse med siden. bildene merket asiatips.no er det jeg som eier, alle bilder som ikke er merket er hentet fra wikipedia commons og kan brukes fritt såvidt jeg vet. ingen bilder fra store bildebyråer osv som kan kreve penger i ettertid.

totalt antall ord er 13.640. Jeg ser at vanlig pris for artikler her på siden er rundt 30 øre/artikkel, noe jeg også har tatt tidligere når jeg har skrevet for andre. mener artiklene her er verdt noe mer, ettersom det kreves en god del mer research osv å skrive om reisemål enn generelle artikler om kredittkort osv.

ingen penger brukt på markedsføring. inntjening fra annonser er lite.
1158 besøk, 998 Unike besøkende, 2426 Sidevisninger.

på sikt skulle jeg ha satset mer på å selge fly, hotell osv via siden men kom aldri så langt. Det er uansett et godt utgangspunkt for folk som kan mye om markedsføring osv og som vil ha en reiseside de ikke trenger å bygge opp helt fra begynnelsen.

tar i mot bud og vil i utgangspunktet ha en pris som noenlunde representerer arbeidet jeg har brukt på den. tar uansett imot alle bud og jobber heller videre med siden, evt selger teksten separat hvis det ikke kommer noen tilstrekkelige bud.
 

pleb

Medlem
Hmm..jeg har jo reisetilkina.com, så dette er jo relativt interessant. Vet riktignok ikke helt hva fair pris er...hadde jeg tatt betalt 30 øre pr ord på Reisetilkina ville den sikkert være "verdt" 50,000 - til tross for at den ikke høster inn så mye hvert år.

Ser at du skriver at du ikke har kommet så langt, men du har 0 inntjening totalt? :)
 
Har du 150.000 ord på siden? da har du mye info isåfall :) Fair pris er vel mer figure of speech, vanskelig å si. Si bud på noen tusen i hvertfall da. Iom at jeg har brukt en time eller 2 per artikkel kanskje, samt at domenet er bra, så gidder jeg ikke selge den for 1000 kroner ;)

Inntjening er lite ja. Litt adsense men ikke noe å snakke om. Men siden er jo ikke ferdig, kunne like så godt latt være å publisere den. Men gjorde det for å se hvordan ting funker osv. Planen er/var å skrive om mange flere land, så det blir 20+ land med minst et par underartikler hver, og så begynne å markedsføre osv.

Så siden selges som en halvferdig reiseside med et ok utseende (ut i fra at det er WP templates og jeg ikke kan så mye om det), et bra domene og mange gode artikler med bilder, og ikke på bakgrunn av inntjening... Hadde jeg dratt inn 1000+ i mnd i inntekter så hadde prisen naturlig nok vært høyere også.
 
I tillegg kan jeg eventuelt sikkert skrive noe mer for siden i fremtiden hvis kjøper og selger kommer til enighet om en deal der. Har også en god del egne bilder fra spesielt Kina, men også Thailand, Vietnam og Kuala Lumpur som kan følge med for en ok penge.
 
Da jeg ikke har hørt noe fra høyeste budgiver tar jeg imot andre bud på enten hele siden, kun innhold, eller kun domene. hvis tidligere budgiver plutselig dukker opp så selger jeg til han :)
 

Msites Ltd

Livsnyter
Først og fremst, gratulerer med salget julenissen!

Til TonyJ og Stools: er enig at det kan virke merkverdig å by under et påstått bud, men samtidig har vi ikke noe garanti for at det virkelig er et bud så lenge det er selger som poster det.....og når høyeste budgiver da "ikke har gitt lyd" fra seg, så får det jo bare vann på mølla til spekulasjonene mine.

Nå er det vel i bunn og grunn fritt frem å by hva som helst. Er ikke bestandig man går for høyeste bud heller ;)

Bare mine tanker rundt dette.
 
Topp