Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Autoblogger og AdSense

Bjørnar

Gründer
den henter du det som er tilgjengelig i feeden, så dersom feeden viser hele innlegget, så tar den hele skiten. er det du som er herre over feeden ?
 

Travellingman

Nettgrunder
Du kan finne flere extensions til feedwordpress her: Rad Geek People's Daily: official state media for a secessionist republic of one

Thumbnails fikser du med YD feedwordpress filter..

Du kan bruke limit size of posts for å vise excerpt..

Anbefaler og laste ned attribution for feedwordpress også, da du kan legge inn koder i feedpostene..

Se mitt eksempel på cbnytt linken i min signatur..

Se der ja, ser ut som du har gjort deg en del erfaringer med feedwordpress og tillegg til denne plugin ;) Får prøve og eksperimentere meg frem og se om jeg får det til.

I første omgang bruker jeg ett ledig domene som jeg godt kunne trengt litt innhold på. Senere er planen kanskje å sette opp en nyhetsside(autoblogg) i en spesiell nisje.
Men vet du om feedwordpress kan hente ut feeds fra kategorier på en nettside?

Hmm ser her att VG har kategorifeeds men kun til privat bruk Sett sammen din VG-RSS Er dette gjengs for alle de store norske nyhetssidene mon tro?
 

CB-Web

Medlem
FWP henter ut fra valgte kategorier og du kan også legge de til i valgte kategorier, stikkord, emner, tittel, på din side..

Jeg hentet fra Finn.no og sendte dem en mail ang bruk av dem sine rss feeds, du kan ikke bruke dem sine rss feed til komersiell bruk, kun privat.. Dermed tok jeg vekk alt jeg hadde av annonser og lagde en non-profit side og fikk bruke dem, ligger nå på nr 1 rank..

Men pass på din serverplass, har vært borti noen som ikke liker at du henter uendelig mange poster.. Hadde vel rundt 3-4 tusen poster fra finn sin feed også ble siden tatt vekk fra serveren pga for mye plass og rss fra min leverandør ;)


Så lenge jeg har excerpts og nyhetene er på orginal-sidene, så har jeg ikke fått noen klager fra div sider, da dette er ekstra trafikk til dem.. Det er min erfaring med FWP og rss feeds fra andre..

Lykke til :)
 
Sist redigert:
Håper du ikke fortsatt bruker Adsense på slike autoblogs, dette er ikke tillatt i henhold til Google kvalitetsretningslinjer for Adsense og du risikerer da å få kontoen bannet.

Fact: We don’t allow sites with auto-generated or otherwise unoriginal content to participate in the AdSense program. This is to ensure that our users are benefiting from a unique online experience and that our advertisers are partnering with useful and relevant sites.

AdSense Facts & Fiction Part V: Unoriginal content - Inside AdSense
 
På hvilken måte er ikke Mylder autogenerert innhold?.

Google driver jo selv med dette i form av Google News men det betyr ikke at Google Adsense liker det. Er vel bare Adsense selv som kan svare på vurderingene rundt dette, men ut fra det Google Adsense selv skriver så mener jeg personlig at det f. eks Mylder produserer både er autogenerert innhold og i hvert fall tynt og
"otherwise unoriginal content"
.

På den annen side har du sider som for eksempel Real Clear Politics eller Drudge Report, denne type nyhetssider mener jeg ikke strider mot retningslinjene fordi disse ikke autogenererer/skraper nyhetstitlene men velger disse ut manuelt og ut fra redaksjonelle vurderinger.

Ut fra det Adsense skriver i artikkelen jeg linket til så tror jeg at du vil slippe unna med det så lenge siden genererer kvalitetsklikk for annonsørene, men er klikkene av lavere kvalitet og du får en nærmere inspeksjon av siden så tror jeg man raskt vil ligge veldig tynt an. Men det er bare min egen vurdering :)
 
Topp