Kjapp og trygg hosting for Wordpress

automatisk oppdatering av wordpress

A

aabbcc

Guest
Hei
På en side jeg administrerer får jeg beskjed om at wordpressutgaven min er utdatert, og jeg tenkte å oppdatere ved å trykke på knappen automatic update men får beskjed om at:
Could not create directory.: /home/minside/public_html/wp-content/upgrade/wordpress-3.tmp/wordpress/wp-includes/js/tinymce/plugins/wpgallery/img

Jeg får installert og oppdatert plugins uten noe problem.
Jeg bruker et theme fra templatic.com, vet ikke om det kan ha noe å si.

(Jeg skulle klart å oppdatere manuelt, men jeg skulle gjerne visst hvordan jeg kan få auto-opplegget til å funke til senere.)

Noen som vet hva det det kan være?

AABBCC
 
A

aabbcc

Guest
Nei jeg har ikke deaktivert, hvis det er nødvendig så burde det vel stå i forbindelse med knappen for oppdateringer. Men jeg kan prøve å gjøre det i kveld, om jeg ikke får det til uten.

AABBCC
 
A

aabbcc

Guest
Travelingman: Men det er vel ikke noen plugin man enkelt kan skru av og på, det er vel en del av kjernen til wordpress - tintmce...

Zapotek: Så meldinga di først nå. Minne kan være en issue. Ser at plassen min på hotellet er omtrent fylt opp. Jeg har sendt en mail til de som har webhotellet og bedt om mer plass - det trenger jeg uansett.

AABBCC
 

zapotek

Medlem
Travelingman: Men det er vel ikke noen plugin man enkelt kan skru av og på, det er vel en del av kjernen til wordpress - tintmce...

Zapotek: Så meldinga di først nå. Minne kan være en issue. Ser at plassen min på hotellet er omtrent fylt opp. Jeg har sendt en mail til de som har webhotellet og bedt om mer plass - det trenger jeg uansett.

AABBCC

Jeg snakker ikke om diskplass, men om minne (til PHP).
 
A

aabbcc

Guest
Ja, jeg vet jo egentlig det, men når zapotek nevnte minne så logget jeg meg inn på c-panel for å se om det sto noe fornuftig der, og oppdaget at diskplassen var så godt som brukt opp. Nå er jeg vant til at man kan gå over diskplass i kortere perioder, men vet ikke hvordan det er hos denne hosten.

Vil prøve diskplass, se på filrettigheter og til slutt be om info om minne på serveren fra hosten.

Skal oppdatere når jeg finner ut av det. Vil være veldig surt å måtte oppdatere vha ftp etter å ha brukt så mye tid dette...
 

zapotek

Medlem
Ja, jeg vet jo egentlig det, men når zapotek nevnte minne så logget jeg meg inn på c-panel for å se om det sto noe fornuftig der, og oppdaget at diskplassen var så godt som brukt opp. Nå er jeg vant til at man kan gå over diskplass i kortere perioder, men vet ikke hvordan det er hos denne hosten.

Vil prøve diskplass, se på filrettigheter og til slutt be om info om minne på serveren fra hosten.

Skal oppdatere når jeg finner ut av det. Vil være veldig surt å måtte oppdatere vha ftp etter å ha brukt så mye tid dette...

Men det superenkle tipset om å slå av plugins vil du altså ikke prøve?

Om du er bekymret for å miste pluginsfunksjonaliteten mens du oppgraderer, så setter du selvsagt Wordpress i maintenance mode først.
 
A

aabbcc

Guest
jo sorry, det har jeg allerede prøvd, uten hell dessverre.

A
 
A

aabbcc

Guest
Takk for gode råd Tonny og Zapotek. Jeg lovte vel å oppdatere tråden når jeg fant en løsning.

Løsningen var å bytte host. Inntil videre vil jeg ikke henge ut min gamle host, men kan si at host1 hittil virker helt overlegent bra, imøtekommende og generelt god service.

(Jeg byttet selvsagt ikke basert på denne saken alene...)

AABBCC
 

spikre

peterhamre.no
Takk for gode råd Tonny og Zapotek. Jeg lovte vel å oppdatere tråden når jeg fant en løsning.

Løsningen var å bytte host. Inntil videre vil jeg ikke henge ut min gamle host, men kan si at host1 hittil virker helt overlegent bra, imøtekommende og generelt god service.

(Jeg byttet selvsagt ikke basert på denne saken alene...)

AABBCC

Svært mange nettsider som ligger på host1-serveren(e) er ikke tilgjengelige via GET-bredbånd. Jeg vet ikke hvorfor. Host1 skylder på GET. GET skylder på Host1. Jeg er kunde hos begge - og er mildt sagt frustrert over dette.
 
Topp