Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Av-knappen til internett?

Nutz

Med lem
Noen som vet hvor effektivt USA kan gjennomføre dette i praksis?

Det har kommet ut spekulasjoner om at WikiLeaks og DDos-angrepene fra "Anonymous" er med overlegg gjort for å få banket igjennom noen "Cyberlover" i senatet.
Rett og slett for å stoppe ukontrollerte nyheter fra å spre seg i krise-situasjoner, som flom, kjemisk og biologisk angrep og økonomisk krise der det garantert vil bli store opptøyer.

Hva vil det i paksis si om USA blokkerte trafikk inn og ut fra USA? Betyr det døden for internett?
Vil "nodene" i europa bare route seg utenom USA slik at vi likevel kan nå de flotte usensurerte serverne i Kina? :)
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg ville ønskt å kunne slå av deler, hvis jeg var myndighetene.

Så hvis jeg var den Norske Staten AS ville jeg hatt myndighet å kunne koble fra folk, derfor kunne kreve dette av ISPene.
ISPen selv har lov å gjøre dette allerede (det har du signert på - står i TOS, selv om jeg ikke har sjekket alle), men begrunnelse for at Staten skal kunne kreve dette må da stadfestes i egen lov. Har ikke fulgt med her jeg.

Nå er det vel slik at Europa også er i en prosess rundt dette med muligheter og ansvar ifm så-å-si fri tilgang til informasjon, så sånn sett passer WikiLeads fint. CIA-operative? ;)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
"land of the free" my ass...

åja, og ang. wikileaks - i prinsippet og generelt en bra ting, men de bør se litt mer gjennom hva de faktisk legger ut. Diplomati har generelt som formål å hindre krig, og da bør de kunne forhandle og snakke litt fritt uten at de skal få alt avslørt for alle. Og ikke minst - hvis wikileaks virkelig er så for åpenhet osv er det litt tåpelig å være så hemmelige om seg selv.
 

picxx

Well-Known Member
"land of the free" my ass...

For Norge, kjempers fødeland,

vi denne skål vil tømme,

og når vi først få blod på tann,

vi søtt om frihet drømme.

Dog våkne vi vel opp engang

og bryte lenker, bånd og tvang;

for Norge, kjempers fødeland,

vi denne skål uttømme!
 

kongen

kongemedlem
"land of the free" my ass...


Man er ikke fri i Norge heller, alle er statens eiendom og alle skal jobbe for staten.

Tenk deg at du ble født på en sjarmerende hytte i fjellet uten strøm og uten innlagt vann. Året var 1897 og det var høst. Du kunne kjenne duften av modne multer fylle nesen din, en duft du skulle forelske deg i. Da du lærte deg å gå begynte du straks å interessere deg for alt hva naturen hadde å tilby, og du levde dine første 60 år på den samme hytten som har vært i familiens eie siden år 700 før kristus. Dagen etter din 60 årsdag vandret du ned fra fjellet med en stor sekk med multer. Du gikk langt og lengre enn langt, helt til du kom til noe som kaltes for en by. Der møtte du en fyr som ville gi deg husrom og mat for en hel måned i bytte mot alle multene, noe du takket ja til. Han var resteurantsjef og han var virkelig hyggelig, så hyggelig at du snakket varmt om han til alle du møtte. Og plutselig kom politiet å klappet på deg håndjern, kjørte deg til et mørkt rom og sa at du var en kriminell person som har unndratt moms og skatt...
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Man er ikke fri i Norge heller, alle er statens eiendom og alle skal jobbe for staten.

Tenk deg at du ble født på en sjarmerende hytte i fjellet uten strøm og uten innlagt vann. Året var 1897 og det var høst. Du kunne kjenne duften av modne multer fylle nesen din, en duft du skulle forelske deg i. Da du lærte deg å gå begynte du straks å interessere deg for alt hva naturen hadde å tilby, og du levde dine første 60 år på den samme hytten som har vært i familiens eie siden år 700 før kristus. Dagen etter din 60 årsdag vandret du ned fra fjellet med en stor sekk med multer. Du gikk langt og lengre enn langt, helt til du kom til noe som kaltes for en by. Der møtte du en fyr som ville gi deg husrom og mat for en hel måned i bytte mot alle multene, noe du takket ja til. Han var resteurantsjef og han var virkelig hyggelig, så hyggelig at du snakket varmt om han til alle du møtte. Og plutselig kom politiet å klappet på deg håndjern, kjørte deg til et mørkt rom og sa at du var en kriminell person som har unndratt moms og skatt...

Godt observert kongen, betaler man ikke det man skal i skatt og MVA så risikerer man straff.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Man er ikke fri i Norge heller, alle er statens eiendom og alle skal jobbe for staten.

Tenk deg at du ble født på en sjarmerende hytte i fjellet uten strøm og uten innlagt vann. Året var 1897 og det var høst. Du kunne kjenne duften av modne multer fylle nesen din, en duft du skulle forelske deg i. Da du lærte deg å gå begynte du straks å interessere deg for alt hva naturen hadde å tilby, og du levde dine første 60 år på den samme hytten som har vært i familiens eie siden år 700 før kristus. Dagen etter din 60 årsdag vandret du ned fra fjellet med en stor sekk med multer. Du gikk langt og lengre enn langt, helt til du kom til noe som kaltes for en by. Der møtte du en fyr som ville gi deg husrom og mat for en hel måned i bytte mot alle multene, noe du takket ja til. Han var resteurantsjef og han var virkelig hyggelig, så hyggelig at du snakket varmt om han til alle du møtte. Og plutselig kom politiet å klappet på deg håndjern, kjørte deg til et mørkt rom og sa at du var en kriminell person som har unndratt moms og skatt...

"Alle er statens eiendom og skal jobbe for staten?"

Bor du i et annet norge enn der jeg bor? For den der kjenner jeg meg ikke igjen i i det hele tatt. Men neida, som jeg sa noen poster før deg - "total" frihet har man vel ingen steder. Kanskje bortsett fra i fiktive stråmennargumenter som det du konstruerer over.
 

picxx

Well-Known Member
Finnes det noe land i verden der man IKKE risikerer straff hvis man ikke betaler det man skal i skatt og MVA(/sales tax)?

Tviler jeg på, men det som er relativt her er jo ordene "det man skal".
Skattelovene er jo ikke lik i alle land.
 

kongen

kongemedlem
Tror du misforsod Tonny. Poenget var at man er ikke så fri som man skulle tro i Norge. Du er mer fri i Uganda.

Hvis du plukker epler fra ditt epletre og fyller opp en hel kasse og bytter denne med en kasse pærer fra naboen så er du en kriminell person (selv om epletreet er ditt) og både du og naboen er enige om å bytte. Hvis du og naboen ikke gir halvparten av eplene og pærene til staten så skal du i buret. Du er ikke et fritt menneske men du er "fri" på statens premisser. Staten sier "hopp" og lille Tonny "hopper", staten sier "gi meg 50% av lønnen din" og lille Tonny gir staten 50% av lønnen sin, staten sier "gi meg 7‰ av alt du eier" og lille Tonny gir staten 7‰ av alt han eier. Alt du eier er egentlig staten sitt og er til din disposisjon å bruke så lenge du er en bitch for staten.
 
Topp