Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Avatar og sigg - Hvorfor ikke tilgjengelig?

funkyboy

Medlem
Liker dette forumet svært godt. Men hvorfor er det ikke tillatt å ha avatar og forum- signatur? Eller er det kun i de første postene man ikke har lov til dette? Synes strengt tatt dette burde vært tillatt fra første innlogging (dersom det ikke er en svært god grunn til at denne beslutningen er tatt).

Et par grunner for avatar:
- Det er lettere å kjenne igjen brukere.
- Avatarer kan gi et bilde om hvem andre brukere er.

Et par grunner til signatur:
- Hvem er den jeg diskuterer med, og hva opptar denne personen for øyeblikket? Eventuelle linker.
- Er det noe nytt/ aktuelt som har dukket opp, er signaturen en flott plass til å videreformidle slikt.

Knall dersom beslutninger rundt dette blir revurdert, da jeg tror dette kan bidra til å gjøre forumet (om mulig) enda bedre. :)
 

picxx

Well-Known Member
Ja, det er kun i de første postene.
Du må ha vært medlem i minst 14 dager, med minst 10 innlegg, da vil du få tilgang til dette.

Grunnen for avatar vet jeg ikke, men grunnen for signatur er for å unngå spam, noe som sikkert er forståelig.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg kan ikke helt lenger forstå at det ikke er tillatt med signatur lenger, ettersom spammen holder seg ute ved funksjoner som kommer før innleggene blir skrevet. Her har jo Kenneth gjort en kjempejobb.

Er det pga affiliatelenker at lenker ikke er godkjent i signatur før man er ett "godkjent" medlem i forumet?
 

funkyboy

Medlem
Det er kun i de første postene, ja. Da er det mer logisk. :)

Men for signatur, er det jo fullt mulig å sette en no-index tag på linken dersom spam er et problem? :confused:
 

Ståle

Medlem
2 uker og 10 innlegg burde være overkommelig for de fleste. Ingen grunn til å ha hastverk? det er forøvrig no-follow på signaturen.
 

picxx

Well-Known Member
Men for signatur, er det jo fullt mulig å sette en no-index tag på linken dersom spam er et problem? :confused:

Don't worry... no-follow blir satt på alle signaturer ;)
 

funkyboy

Medlem
Ah, da er det jo greit. :D

Har egentlig ikke noe "hastverk" med dette, hehe. Men syntes det var merkelig at slike valg var deaktivert. Så satt og spekulerte på hva p..... som var grunnen. Men da er det jo kult å høre at alt egentlig er topp slik det er.

Godt nyttår, everybody! :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Årsaken er fordi jeg ikke er interessert i spamboter laget av kjøtt og blod som registerer seg, skriver et innlegg og forlater, bare for å få lagt igjen en signatur. Om du har tenkt å bli et ordentlig forummedlem vil du være her lengre enn 14 dager og ha mer enn 10 innlegg, så da vil du få brukt begge deler uansett.
 
Topp