Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bøyningsform på nøkkelord

Stoppet

Banned
Har bøyningsformen på nøkkelord noen betydning? Kan man for eksempel bruke bil, biler, bilen og bilene om hverandre og det blir registrert som samme nøkkelordet av Google? Eller må man hilde seg konsekvent til en bøyningsform?
 
Prøv ett søk selv å se om det dukker opp bøyninger av ordet. I teorien skal det gi forskjellige søkeresultater, men da grunnet direkte treff på ord som i eksempelet mitt helt nederst her.

Edit: Prøvde ett kjapt søk på denne setningen: "En fin biler"
Der kommer det både opp bil og biler på topp. Hvor mye seo som ligger bak hver artikkel som inneholder "feil" bøyning vet jeg ikke, men ut fra hva man ser så spiller ikke det så stor rolle.
Å fokusere for mye på bøyingen ville også blitt feil i lengden da en artikkel kan handle om "Hvordan få skitne biler rene" mens du søker kanskje etter "Hvordan få min bil flekkfri", bøyingen sier ingen ting annet enn hvor mange det er snakk om. "Gikk seg frisk" og "Går seg frisk" burde gi samme søkeresultater.

Men ett søk som "Gikk seg frisk" kontra "går seg frisk" gir forskjellige resultater.

Konklusjonen min blir etter en fryktelig liten undersøkelse at bøyingen spiller liten rolle og det er veldig mange tilfeldigheter som feks søkehistorikk, andre søkeord som har høyere prioritet og hva google rett og slett tror du leter etter.
 
Topp