Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bannet av google for duplicate innhold?

OldHP

Medlem
Jeg har kopiert en del fra wikipedia , noe som er helt lovlig og faktisk ønsket av wikipedia selv men google derimot ser jo ikke på sånt så positivt. Jeg trodde jeg var bannet så jeg la ned siden men plutselig så etter en uke at jeg hadde tatt ned siden så dukket opp nettsiden min opp igjen blant de 10 beste på populære søkeord.

Jeg har laste den opp igjen og venter på å bli synlig igjen da linken er borte men på site:www. søk så er den fortsatt der, tror derimot noen filer er borte men det kan ha med at jeg som sagt tok ned siden og ikke fordi den er bannet.

Hva tror dere, kan en side bli bannet men så dukke opp igjen etter en tid? Hvordan kan man helt sikkert vite at siden er banned pga likt innhold med andre sider?
 
Sist redigert:

Anders

Medlem
Alle har opplevd google-dansen. En pleier å bli rangert på førsteside første gang du blir indeksert, for så å falle langt ned, og etter noen dager popper du opp igjen på førstesiden hvis ikke konkurransen er altfor hard.
 

testdriver

Ha det bra..
Ja, dette er bare dansing. Google banner ikke for duplikatinnhold. Undersider med kopierte artikler rangerer riktignok sjelden bra, dette fordi Google ønsker å ranke originalen og gi leseren et utvalg i søkeresultatene.
 

OldHP

Medlem
Hmm..

Fordi google er kongen av alle søkemotorer og jeg har vanskeligheter med å få trafikk fra andre steder, satset en del på google , å få bare 10.000 besøkende i måneden av de alene.
 

picxx

Well-Known Member
Får du ikke trafikk fra andre steder enn søkemotorer bør du jaggu stryke den første delen av tittelen din :D
 

OldHP

Medlem
Tror..

Tror bildet mitt (til venstre for teksten du referer til) allerede har stryket den tittelen for lenge siden.. :) :rolleyes:
 

picxx

Well-Known Member
Tror bildet mitt (til venstre for teksten du referer til) allerede har stryket den tittelen for lenge siden.. :) :rolleyes:

Ikke alltid like lett å vite for de som ser en tråd for første gang.
 
Topp