Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bare må få det sagt....

Liandrian

Medlem
Hei folkens,
Nå vet ikke jeg om det er flere som kjenner på dette her eller kjenner seg igjen. Men jeg har fått nok!

Jeg har fått nok av regnskapsføreren min som nærmest synes det er rart at jeg ikke har lest meg opp om alt av bokføring og regnskapsføring. Jeg har tatt bed.øk og finansregnskap, men det er 10 år siden.
Og jeg greier ærlig talt ikke å relatere det jeg lærte da over til driften av nettbutikken min nå. Nå skal jeg bli ansatt i mitt eget AS og det er mange ting man må ta stilling til.

Jeg deler kontorlandskap med et annet firma og regnskapsføreren der har en tilnærmet HR stilling der.
I lunsjen, så blir jeg bombadert av spørsmål og "Nye ting hun har lært på kurs hun har tatt."

Dette er en heeelt annen verden enn den jeg er i nå, hvor jeg føler at nettbutikken fortsatt i startfasen. Jeg sliter daglig med å registrere varer(skal jo helst ta igjen 15 år som konkurrentene har gjort), sjonglere hvor mye kapital jeg kan bruke på innkjøp, nye ordre, pakking, planlegge markedsaktiviteter, sosiale medier, nyhetsbrev, webdesign, være våken på hva som skjer neste kvartal og ha nok penger til bensin og mat hjemme.

Jeg blir møtt med en typisk "åja! Visste du ikke det?!? Ja, det må du ha på plass. Helst i går!". Hvorfor kan ikke regnskapsførere være mer løse og ledige og mindre nedlatende ovenfor oss grundere? Og ser ikke de at uten salgsaktiviteter, så ville ikke de hatt jobb å gjøre?!?

Sånn...da har jeg fått blåst ut!

Eller jeg er jo interessert i å høre deres meninger også :)
 

Stoppet

Banned
Jeg tror du har feil regnskapsfører. Husk at du er kunden og regnskapsøreren er leverandøren. Hvis regnskapsføreren ikke skjønner det, så kan du lære han/henne litt om hvordan et marked fungerer ved å bytte. Arbeidsdagen er for verdifull og travel til å irritere seg over dårlig service :)
 

KIA

Medlem
Regnskapsføreren høres som typisk offentlig tjenestemann. Gjør regnskapet ditt selv, hvis firmaet ditt ikke er stor. Eller bytt til en annen som forstår hvordan en god kundeservice fungerer.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Høres ut at du egentlig trenger leie 2 timer i året av noen som vet hvordan dette kan gjøres for bittesmåbedrifter - og vise den måten du gjør det på (30 minutt), og så ta imot tips og endringsforslag (1.5t).

Hvis du i lunsjen blir bombadert med nye ting hun har lært på kurs, så var det vel ukjent fram til igår.. Ojsann.. Skal man ikke liksom vite alt? Vel, tydeligvis ikke.
Det er nemlig lov å gjøre feil. Men det er ikke lov å bevisst handle feil (ond tro).
 
Topp