Base64 - skjule PHP kode?

En tråd i 'PHP, SQL og databaser' startet av Tonny Kluften, 7 Mar 2018.

1. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Hva gjør man for å skjule PHP kode, f.eks. i et Wordpress plugin?

Jeg ser at noen plugins jeg har testet har kodesnutter som starter med Base64. Men hvordan fungerer det egentlig?

2. Thor Erik Just Olsen

Thor Erik Just Olsen Medlem

Det koder rett og slett om php koden til en, for datamaskinen, lesbar kode, men for meg og deg er det vrient å forstå. (Er det binært tro? Husker ikke helt) Uansett finnes det dekodere online, så hvor langt du kommer hvis noen virkelig vil se koden, er jo diskutabelt ....

Her er samme teksetn som over, bare kodet:
    RGV0IGtvZGVyIHJldHQgb2cgc2xldHQgb20gcGhwIGtvZGVuIHRpbCBlbiwgZm9yIGRhdGFtYXNraW5lbiwgbGVzYmFyIGtvZGUsIG1lbiBmb3IgbWVnIG9nIGRlZyBlciBkZXQgdnJpZW50IMOlIGZvcnN0w6UuIChFciBkZXQgYmluw6ZydCB0cm8/IEh1c2tlciBpa2tlIGhlbHQpIFVhbnNldHQgZmlubmVzIGRldCBkZWtvZGVyZSBvbmxpbmUsIHPDpSBodm9yIGxhbmd0IGR1IGtvbW1lciBodmlzIG5vZW4gdmlya2VsaWcgdmlsIHNlIGtvZGVuLCBlciBqbyBkaXNrdXRhYmVsdCAuLi4=

3. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Det er vel base64 kombinert med eval? Bad habit synes jeg - går mange røde flagg opp med en gang hos meg.
    Du kan jo alltid skrive feil kommentar til koden ;)

4. leiheim

leiheim Member

Obfuscation er vel det du er på jakt etter, mange som gjer det for å "sikre" at kildekoden ikkje blir kopier/modifisert. Finst mange verktøy som alle lover at dei kan gjera det, men dei koster vel litt+ytelsen blir vel hakket dårligare.

5. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

6. Oscar Member

Tonny Kluften liker dette.

Del denne siden