Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Behålla .no trots avregistrering av foretak?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Nå er det en del forskjell mellom teori og praksis. Husker jeg sendte en epost til Norid angående et domene som var registrert av et firma med nummer 0.
Jeg fikk som svar noe som "Selv om bladiblabla, så gjør vi ingenting med det". De tenkte vel at domenet skulle bli avregistrert/løpe ut etterhvert uansett, så det ble ingen "tvangsavregistrering", selv om noen (eller jeg) skulle spørre om det. Men det kan være at de har endret på sine prosedyrer da (det ville betydd at de periodisk sjekker med brreg?).
 

Santo

Active Member
Nå er det en del forskjell mellom teori og praksis. Husker jeg sendte en epost til Norid angående et domene som var registrert av et firma med nummer 0.
Jeg fikk som svar noe som "Selv om bladiblabla, så gjør vi ingenting med det". De tenkte vel at domenet skulle bli avregistrert/løpe ut etterhvert uansett, så det ble ingen "tvangsavregistrering", selv om noen (eller jeg) skulle spørre om det. Men det kan være at de har endret på sine prosedyrer da (det ville betydd at de periodisk sjekker med brreg?).

De har alltid sjekket mot BRREG ved ujevne mellomrom, og iblant manuelt satt igang slettinger av domener som ikke lenger er knyttet opp mot en eksisterende organisasjon.

Men etter at det nye registreringssystemet til Norid (Draupne) nylig kom på plass mener jeg koblingen opp mot BRREG er mye hyppigere, og domener som står på ikke gyldige org. nr. vil nok dermed også tas tak i mye raskere.
 
Sist redigert:

simonee

Medlem
Nej, jag kommer och flytta från Norge. Så jag tror inte jag får ha mitt företag utan en adress här. Men frågan är om man får ha den som sovande/Paused?
 
Topp