Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Best norsk webhotell

Jeg har noen konkrete eksempler til deg:

Bilde 1 er en ny side jeg holder på med, den er hostet på ett webhotell hos host1.
Bilde 2 er av den samme siden på min VPS hos proisp.
Om du ser på tallene for feks "First Byte" som sier litt om hvor lang tid det tar før det går noe som helst data mellom server og besøkende.

Hos host1 betaler jeg 79,- pr mnd
Hos proisp ligger jeg på ca 280,- pr mnd (2.5gb ram, 1 kjerne 3.8ghz(?), 60GB disk, lisenser)
Litt mer arbeid å komme i gang, men en ekstrem forbedring.


upload_2014-12-1_10-44-35.png
 
http://www.webpagetest.org Serveren i stockholm med chrome. Hastigheten kan jo variere fra dag til dag og time til time, men dette er ca snittet på 3 tester av hver side. Så forskjellen er enorm. Men prisforskjellen er jo også merkbar, selv om det ikke er snakk om mye i kroner og øre.

Og jeg ser jo at den aktuelle siden krever litt resurser, spesielt minne. Fordeler du mnd prisen til host1 på de 10 sidene jeg har der så kan man egentlig ikke forvente mye mer.
 

Stoppet

Banned
Selvhjelpen og promenade.no er på ProIsp. Pannen som koster 99 pr måned. Gratiskontrakt.no ble flyttet fra en slik server hos ProIsp til Synthesis (med server i London) og hastigheten forbedret seg fra ca 4 sekunder til ca 4-500 ms. Testet med Pingdom sin server i Amsterdam. Men prisen blir selvfølgelig høyere. Det er også en betjent server så jeg slipper Cpanel og annen server administrasjon. Jeg kan nå fokusere kun på innhold.
 
Topp