Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste butikkløsning for elektroniske varer

Jeg vil anbefale zen-cart som jeg selv har godt erfaringer med.

Selv erfarne programmere vet at det ikke er vits å finne opp hjulet på nytt, jeg vil sterkt fraråde deg å kode et system selv/få et firma til å bygge det fra grunnen. Om du ikke har planer om å starte nye amazon eller lignende.

Det er spesielt tre grunner til dette:
1. Når du laget et system fra grunnen av, og det kun er du som kommer til å bruke det er det lettere å få bug i koden. Systemer som er brukt av mange er en ekstra sikkerhet.
2. Du slipper å bruke veldig mye tid og penger.
3. Både Admin og Brukersidene er allerede ferdige.

Vi var på et programmeringsmøte i Oslo for en tid tilbake hvor vi diskuterte akkurat dette: Bruke kode som allerede finnes vs. programmere fra bunnen. Det ble en ganske stor diskusjon, og etter hvert ble vi enige om at det er flere god grunner til å bruke deler av kode som allerede finnes og som er verdens kjent.
 

n0stra

Medlem
Tør jeg spørre hva du synes er komplisert og avansert med magento (i negativ måte)?

Det meste avansert jeg føler jeg har gjort har vel vært å installere det. Vareinnlegging, betalingsløsninger osv var meget enkle å implementere.,

Selvsagt er det mange funksjoner, men ofte er det også slik at mange av de tenker man ikke over før man plutselig skjønner vitsen i de (kampanjer, tilbud, rabatter, tracking, feedback, moms, osv).

Men for guds skyld, finn en host som har peiling på magento, hvis ikke vil du joine hylekoret som klager på hastighet (hvis du bestemmer deg for å prøve).

Lykke til uansett.
 

picxx

Well-Known Member
Er nok blitt en myte dette med at magento trenger en "skikkelig god host" for å fungere.

Har selv innstallert og testet ut magento hos webhostingpad (som faktisk er en "dritthost") og den lastet med samme hastighet som andre sider hostet på samme konto.
Det jeg har lagt merke til er at magento ofte ikke fungerer på samme hosting som wpmu ikke fungerer på. Mest sannsynlig grunnet innstillinger på webserveren, så det å forsikre seg om at man kan innstallere magento, om man skal bruke den, før man kjøper webhotell kan nok være smart.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Slik jeg ser det passer Magento flott inn for de som ønsker en "High end løsnining", ingen tvil om det.

Før du går for Magento må du passe inn i en av disse kategoriene:

Alternativ 1.

Du er en php junkie og har god forståelse for php/mysql og serverdrift.
Du har egn dedikert server som du elsker å fikle med.
Magento laster du enkelt ned fra magentocommerce.com

Med din erfaring finnes det ikke problemer, bare utfordringer, du og Magento kommer til å få et flott liv sammen.

Alternativ 2.
Velg en seriøs leverandør som kan levere en Magento løsning til deg.
Du trenger:
- Et stort budsjett
- Budsjett for opplæring, ting er ikke selvforklarende her
- Budsjett for support
- Budsjett for videreutvikling
Prislisten til Trollweb et et godt eksempel på dette Bestill nettbutikk | Trollweb Solutions AS
Merk deg spesielt punktene under "Assistanse og support".

Alternativ 2 passer perfekt for større bedrifter med store ambisjoner for netthandel

Alternativ 3
Finn et webhotell som støtter Magento. Installerer det.

Om du bruker 3 dager på å få dette til å fungerer, vurderer å bruke et lettere system som gjør at du kan fokusere på salg og ikke utvikling. utviklingskostnadene for prosjektet ditt kommer til å bli store..
 
A

andy

Guest
jeg kan ihvertfal få 100% kvalitet custom lagd nettbutikk for ca 20000...er bare å finne de riktige utenlandske freelancerne :)
 

allegretto

Medlem
Litt usikker, men om de komponentene du velger å gå for ikke skulle ha direkte støtte for bbs/teller finner du garrantert noen som er villig til å implementere dette mot betaling.

Utvalget av komponenter i Joomla er veldig bra, og kan av erfaring si at kvalitet og support ofte svært god.
 

picxx

Well-Known Member
dibs har komponent utviklet for virtuemart.
 
Topp