Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste måte å selge e-bok?

Har litt vanskelig for å få solgt e-boka jeg har skrevet. Er det noen her som har erfaringer med hvordan man bør gå frem for å få flest mulige salg? Har prøvd mye forskjellig; kort salgstekst, litt lenger salgstekst, video.. Av 5000 besøkende har jeg hatt 2 salg. :rolleyes:
 

hohohoo

Medlem
Hvor kommer de besøkende fra da? Eller hva er det som lokker dem inn på siden hvor e-boken selges? Må jo være et misforhold mellom hva som fenger interessen og hva de kan få/eller tilbys. Eller prøv å selge med rabatt, gang prisen med 2 først og gi 50% rabatt.
 

Nutz

Med lem
Er den på Norsk?
Vil tro endel troverdige sannhetsvitner som lager et referat om hvor fabelaktig denne denne boka er, og hvis du henvender deg til et "amerikansk" publikum med kraftig discount, vil gjøre at salget øker litt.
Har litt tro på at vi i pottitnorge er oppdratt til å være skeptiske, og helst ikke kjøper sånt, dessuten er det også en ganske liten kundegruppe her..
De fleste proffe vil ikke tro du har noe å tilføre dem av verdi likevel.
 
Hvis produktet er såpass dårlig at du er flau for å vise det fram for forumgjengerne er det vel fare for at andre besøkende også gjennomskuer greia. Folk kjøper kvalitet, så enkelt er det.
Det var slutningen du dro, altså? Ikke så veldig imponerende. :rolleyes:

Jeg vil holde nisjen min hemmelig, om du absolutt må ha det inn med teskje.

hohohoo: Alle kommer fra Google. Ranker ganske godt for flere av hovedordene mine. Med littegranne seriøs SEO-arbeid kunne jeg nok ha ranka på toppen, og hatt ~50k treff i måneden.

Nutz: Njet, er på engelsk. Er nok ingen referater av boka enda, den er såpass ny. Har som sagt solgt bare 2 kopier, og i allefall den ene av dem virka fornøyd. Den andre personen snakka jeg ikke med. (Snakka med, som i "support")
 
Om det er så himla vanskelig for dere å svare generelt på hva som etter erfaring pleier å funke når det gjelder salg av e-bøker, er det jo strengt tatt bare å la være å si noe. Tar ikke helt hva du henger deg opp i, hansson.

Kanskje noen andre (som ikke er såra og vonbråten) har et par tips? Kongen, feks? Hører rykter om at du/han har erfaring med CB-produkter.
 

Frode

Medlem
Enig med TS, er vel greit om han vil holde nisjen sin hemmelig... MEN litt mer info hadde sikkert vært greit, for at folk skal kunne gi råd.
 
Er innen helse, sannsynligvis noe de fleste her aldri har hørt om. Store mengder trafikk, though. Vet ikke helt hva mer jeg skal si. Hva trenger dere å vite da?
 

Tonny Kluften

Administrator
Sjekk noen typiske amerikanske landingssider ala slike som de store affiliatekanonene anbefaler. De er veldig stygge å se på, men besøkende bryr seg ikke om det så lenge de er interessert i emnet.
Uansett hva du gjør må du på siden fremheve gang på gang hvor mye bra den besøkende får ut av å lese boka di.
Og få de besøkende til å skrive seg på en mailingliste, da kan du sende dem reklame for bl.a. neste bok.
 

picxx

Well-Known Member
Preselling
Trafikk
Konverterende landingsside

Mere er det egentlig ikke å si om saken.
 
Topp