Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste måte å selge e-bok?

Takk for tipset Tonny, men har prøvd slike landingssider. Problemet med dem er at de påvirker rankinga mi veeeldig på Google. Er vel ikke slik at alle gjør det, men kanskje jeg bare har vært uheldig med valg av theme(?). Kanskje du har et å anbefale?

picxx: Konverterende landingsside er problemet mitt. Har prøvd forskjellige varianter, som nevnt. Har lest mange steder på nett at video konverterer bedre enn en vanlig landingsside med tekst; har du noen erfaring med dette?
 

picxx

Well-Known Member
picxx: Konverterende landingsside er problemet mitt. Har prøvd forskjellige varianter, som nevnt. Har lest mange steder på nett at video konverterer bedre enn en vanlig landingsside med tekst; har du noen erfaring med dette?

Ikke erfaring, men ville ikke byttet ut tekst til fordel for en video.
Å ha en video i _tillegg_ kan kanskje være en god metode,
men tenk på at tekst rangerer i søkemotorer, folk kan printe det ut, de kan kopiere det å lese det senere, det er innhold som er håndfast .. i forhold til video eller lyd.
Så en video av en kar som omtalte akkurat dette (tror det var han derre Pavlina gubben), med flere gode eksempler på hvorfor man burde bruke tekst på sin nettside/blogg/landingsside.
 
Ah, der sa du noe. Mange takk. :)

Da skal jeg prøve å skrive en god tekst for siden min, så får vi se hvordan det går.

Ang. theme som ikke påvirker rankinga: Har dere noen å anbefale?
 

picxx

Well-Known Member
De fleste themes påvirker vel ikke rangering i SERP's.
Det er jo bare struktureringa på siden det.
Men salgsmessig kan det være alfa og omega.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg skjønner egentlig at noen ikke ønsker å vise frem landingssidene sine på et webforum.
Det er ikke alle innen webbransjen som er like redelige, så istedet for en positiv virkning kunne man fort gjort vondt værre.
Det er likevel mulig å svare på slike spørsmål i mer generelle vendinger.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg skjønner egentlig at noen ikke ønsker å vise frem landingssidene sine på et webforum.
Det er ikke alle innen webbransjen som er like redelige, så istedet for en positiv virkning kunne man fort gjort vondt værre.
Det er likevel mulig å svare på slike spørsmål i mer generelle vendinger.

Ja, jeg er jo litt der jeg og - så jeg kaster litt stein i glasshus....

Men, det er ingen tvil om at det er enklere å gi konkrete tips når man ser siden. Det kom forøvrig lite info om hvordan han hadde bygget opp nettsiden.

Det å anbefale kort eller lang tekst eksempelvis er jo omtrent som å plukke lotto-tall!

Men, hvis jeg skal komme med noen direkte anbefalinger er det jo å jobbe med tekst. Er teksten satt opp riktig i forhold til å spille på følelser, informasjon og closing av salget?
 
De fleste themes påvirker vel ikke rangering i SERP's.
Det er jo bare struktureringa på siden det.
Men salgsmessig kan det være alfa og omega.

Da har kanskje jeg bare vært fryktelig uheldig med theme mitt da. Typisk.. :rolleyes: Skal teste det igjen, med et annet theme, så får vi se hvordan det går.

Kanskje det er her problemet ditt ligger? Og, hvis du ikke viser frem siden får du heller ikke salg!
Kan jo hende det hadde blitt et salg eller ti herfra!
Sida er jo på Google, og nisjen har maaange søk. Har jo som sagt trafikk, men grunnen til at jeg ikke vil vise frem sida er at jeg ikke vil tipse noen her og på den måten skaffe meg selv større konkurranse.

Det å anbefale kort eller lang tekst eksempelvis er jo omtrent som å plukke lotto-tall!

Men, hvis jeg skal komme med noen direkte anbefalinger er det jo å jobbe med tekst. Er teksten satt opp riktig i forhold til å spille på følelser, informasjon og closing av salget?
Igjen, jeg spurte i grunnen bare etter erfaringer. Skal prøve å lage en god salgsside med tekst nå, også får tallene snakke for seg selv etterpå.

Ikke enda, men blir det. Skal skrive alt om igjen. :)
 

kongen

kongemedlem
Bruk affiliates til å sende trafikk så slipper du å stresse med seo og google. På salgssiden så tar video over mer og mer enn tekst, og du trenger ikke spesielt med tekst når du benytter affiliates.

Stygge nettsteder går kun i nisjen "tjene penger" hvor man allerede er en "guru", mens pene nettsteder som ser "profesjonelle" ut gjør det bedre enn stygge i alle andre nisjer.
 

picxx

Well-Known Member
Bruk affiliates til å sende trafikk så slipper du å stresse med seo og google.

Det var jo faktisk et veldig godt tips.
Ta kontakt med Asle hos 047 <--[aff.] og hør hvilke betingelser han kan gi deg.
 

Keanu

Geek
Overraskende at ingen har anbefalt e-post-liste. Lag en artikkel (500-1000 ord) om samme tema, og gi bort gratis til de som legger igjen e-post-adresse.

Bruk deretter noen mailer (1-2) på å bygge tillit og kanskje gi bort enda en artikkel eller nyheter om temaet. Deretter begynn å selge inn boken din.
 

picxx

Well-Known Member
Overraskende at ingen har anbefalt e-post-liste.

Det kommer nok av at det tar tid å bygge en kvalitets e-post liste.
Man kan selvsagt benytte metoder som f.eks. euroads, som ligger en plass mellom enkel opt-in og can spam, men er nok ikke så mye man får ut av en slik liste.
 

Nutz

Med lem
De fleste themes påvirker vel ikke rangering i SERP's.
Det er jo bare struktureringa på siden det.
Men salgsmessig kan det være alfa og omega.

Strukturering av siden sies å være viktig for SEO, bruke riktige h-tagger på de rette stedene.
Det er vel i bunn og grunn templaten eller themes som fordeler disse, og dermed påvirker hvordan siden blir presentert for søkemotorer.
-Så helt uvesentlig er det vel ikke?
Er det jeg som er på bærtur her?
 

picxx

Well-Known Member
Er det jeg som er på bærtur her?

Det er sikkert mange individuelle definasjoner på dette,
men slik jeg ser det består en webside av 3 deler.
- Design, eller et "theme", som vel kan sammenlignes med et hus' ytre fasade. Vegger, maling, tak og sånt.
- Riktig plassering av slike html duppeditter, som kan sammenlignes med plasseringer av rørverk, strømledninger og liksom det skjulte anlegget i et hus.
- og Innholdet, som da blir interiøret i selve huset.

Er det jo da f.eks. et wordpress theme man snakker om er jo straks alt dette sydd sammen i themet, men la ikke merke til at det her spesielt var snakk om et wordpress theme :)
 

Nutz

Med lem
Går ut i fra at jeg er på bærtur da. :)

I den grad folk ikke orker å kjøpe produktet som er på siden, så har det ingenting med "det skjulte anlegget" å gjøre.
-Her er det fasaden og innholdet som bestemmer.
Men det med å bli synlig for disse fæle søkemotorene på riktig måte er kombinasjonen av det skjulte anlegget og tekstinnholdet som "bestemmer".

Hvis templaten bare har et nydelig design, som i hva som virker positivt på psyken til potensiell kjøper uten å følge grunnleggende "regler" som søkemotorene hekter seg opp i for å indeksere riktig, kan det bli vanskelig å få besøkende inn for en "billig" penge via søkemotorer. :)

Vektlegges korrekt bruk av <h1> <h2> <h3> noe særlig lenger? -Eller er dette gammel og utdatert lære?
 
Topp