Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Beste markedsføring for dere?

Webby

Medlem
Tenkte det kunne vært interessant med en tråd om hvilken markedsføringstype/sted som funker best for dere.

Selv har jeg mest hell med SEO. Fordelen er at det er gratis :) , ulempen at det er tidkrevende og ikke bringer inn veldig store voulmer med trafikk.

Bruker også noe PPC: Adwords og Yahoo. Yahoo er rimeligere, men konverterer så langt dårligere for min del. Adwords når massene, men er relativt dyrt, og store G har mange og strenge regler som kompliserer.

Nyhetsbrev/listebygging - er noe jeg ikke bruker så mye som jeg burde. Tror det er mye potensiale her.

Bruker dere tilsvarende/andre metoder? Kjøpe linker/bannere på norske eller utenlandske nettsteder, f.eks? Noen tips å dele?
 

Tonny Kluften

Administrator
SEO er ikke gratis fordi tid er penger :D
Men ja, SEO har vært best for meg og jeg får 95% av trafikk pga SEO. Men en annen person som har spesialisert seg på PPC vil gjøre det best med det. Vi er alle forskjellige. Hva du liker å drive med er viktig fordi det er en daglig jobb. Hater du SEO så er det kjipt å ha det som daglig jobb...
 

Bew

Medlem
SEO for min del... Er vel helst fordi det er dette jeg kan...
SEO utgjør i dag mellom 90-97% av trafikken jeg har.
PPC har jeg i grunnen ikke testet skikkelig, men er fornøyd med resultatene fra organiske søk, så blir det jeg fokuserer på i fremtiden også.

Sosiale media, nyhetsbrev og enkelte tekstlinker utgjør resten av trafikken for min del..

Vil nok heller ikke si at SEO er gratis... tid er penger! :rolleyes:
 

Altberger

Medlem
SEO tar mest tid av alt men gir best payback over over.

Om du ikke fått utført skikkelig SEO på en seriøs site så taper du spenn. Rett og slett!

Treff:

Direkte ca 9 %
Reffering ca 25 % (men har har jeg vært smart på nyhetsbrev mot de rette mottakerne)
Engines ca 65 %

Fordelt på;
Google: 1895
Kvasir: 288
Bing: 68 (skikkelig rævva på Bing - må jo være en feil her)

Betalt MF er kroner 0,-

Så kan du godt si at tallene er små. Men nei. Dette er blant de større innenfor nisjen bygg og anlegg.

Og så kjedelig lesestoff da gitt! Bare faktainfo;
Bygge hus? Forskrifter, kontrakter og håndverkere husbygging - Fagmann

fagmann.no - Site Info from Alexa
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det faktumet at dere har prosjekter hvor over 90% trafikk fra SEO sier hvor dårlige dere er på markedsføring og drift av nettsider. Da står man jo bare på et bein og det er så absolutt ikke noe jeg vil anbefale.

Best ROI har jeg hatt fra epost til in-house lister. Det kostet jo nesten ingenting å komme i gang med (epostene ble jo samlet inn uansett). Derimot er det jo veldig begrenset da man ikke kan sende ut på nytt hver dag og forvente samme resultater.

Mest trafikk har jeg fått fra integrete markedsføringskampanjer som besto av SEO, PPC, Facebook og andre PPC nettverk, i tillegg til kjøp av annonsering og sponsing. Hvordan man kan gjøre en god jobb med SEO uten å være aktiv på PPC fronten er uforståelig for meg - da vil jeg isåfall tro man går glipp av mye. Litt som å fortsatt pløye åkeren med hest og plog.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvordan man kan gjøre en god jobb med SEO uten å være aktiv på PPC fronten er uforståelig for meg - da vil jeg isåfall tro man går glipp av mye. Litt som å fortsatt pløye åkeren med hest og plog.

Helt enig i at hvis man kan SEO har man et veldig godt utgangspunkt for å gjøre PPC. Jeg for min del syns at PPC er dørgandes kjedelig å drive med, derfor gjør jeg ikke det.
 

Epsilon

Medlem
Hvilken type side har du webby? Postordre?
 

Bew

Medlem
Hvordan man driver sidene sine avhenger nok litt av hva slags sider man driver..
Over 95% av sidene mine er adultsider der pengene kommer fra affilatelinker.. Disse sidene bruker jeg 1-5 timer på å sette opp. De er optimalisert, og får litt "one-way" linker fra tid til annen. Disse sidene tjener jeg mer på når setter dem opp og optimaliserer dem for så å gå videre til neste side enn om jeg skulle begynt med alt mulig annet for å få inn besøkende.

De sidene jeg har som ikke er adult har jeg et annet system for, der inngår sosiale media, nyhetsbrev og tekstlinker.
PPC er noe jeg så vidt har testet ut for disse sidene.
Alt i alt utgjør adult så stor del av det jeg holder på med tallene mine ser ut som de gjør.

Nytt av i år er at jeg skal sette opp flere sider for det norske markedet, sider som absolutt ikke har noe med adult å gjøre, så data for hvor mine besøkende kommer fra ser nok ikke like ut på denne tiden til neste år.

Jeg har også noen kunder jeg gjør seo for, disse kundene kommer via "jungeltelegrafen". Da jeg ikke har tid til flere enn dem jeg har (og knapt dem til tider), er ikke promotering av denne tjenesten noe jeg bruker tid på i det hele tatt...

For personer som har andre typer sider de jobber med enn det jeg har, kan nok tallene se ganske anderledes ut...
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Det faktumet at dere har prosjekter hvor over 90% trafikk fra SEO sier hvor dårlige dere er på markedsføring og drift av nettsider. Da står man jo bare på et bein og det er så absolutt ikke noe jeg vil anbefale.

Må si meg 100% enig i dette. Og bare ha én kilde til trafikk er ikke spesielt gunstig og iallefall ikke med SEO/serp. I det øyeblikket Google justerer litt på algoritmene (som at bloggkommentarer skal få litt mindre verdi, eller linker fra linkekataloger skal miste all verdi) vil mange hobby SEO'ere rangere langt dårligere og miste all trafikken sin...


Hvordan man kan gjøre en god jobb med SEO uten å være aktiv på PPC fronten er uforståelig for meg.

Dette er uforståelig for meg også. Å begynne å optimalisere en side for å rangere på et søkeord er i mine øyne tull når man ikke vet hvilke søkeord som gir konvertering. Ved å først benytte PPC og samle inn data i en ukes tid kan man finne ut hvilke søkeord som konverterer til salg og derfor hvilke søkeord man skal optimalisere for til serp.

Men den mest stabile formen for trafikk kan jeg ikke skjønne kan være noe annet enn å ha eget affiliateprogram (med masse affiliates).
 

Tonny Kluften

Administrator
Beste markedsføring?

Må si meg 100% enig i dette. Og bare ha én kilde til trafikk er ikke spesielt gunstig og iallefall ikke med SEO/serp. I det øyeblikket Google justerer litt på algoritmene (som at bloggkommentarer skal få litt mindre verdi, eller linker fra linkekataloger skal miste all verdi) vil mange hobby SEO'ere rangere langt dårligere og miste all trafikken sin...

Men den mest stabile formen for trafikk kan jeg ikke skjønne kan være noe annet enn å ha eget affiliateprogram (med masse affiliates).

Å bare ha èn kilde til trafikk er helt ok så lenge man kan vise til gode resultater. Man kan bli millionær på bare å ha en trafikkilde. Det som ikke er ok er å ikke bruke nye muligheter hvis den ene kilden tørker inn.

En annen stabil form for trafikk får man hvis man dag etter dag, måned etter måned, produserer topp innhold på sidene sine.
 

kongen

kongemedlem
En annen stabil form for trafikk får man hvis man dag etter dag, måned etter måned, produserer topp innhold på sidene sine.

Er enig at det å produsere topp innhold kan hjelpe på trafikken til et innholdsnettsted, men har enda ikke sett en nettbutikk som har gjort det... så det kommer vel an på hvilken type nettsted man har.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Er litt moro å se hvordan folk diskuterer løs uten å ta utgangspunkt i det man driver med!

Det er forskjell på sider, målgrupper, type konverteringer etc....

Jeg vil jo garantert ikke jobbe 100% likt på en redaksjonell side og en nettbutikk...

INNHOLD - uansett hva man driver med er i alle fall det viktigste man kan gjøre. Gode tekster, bilder etc.
 

kongen

kongemedlem
En god selger kan selge et middelmådig produkt langt bedre og mer effektivt enn en middelmådig selger kan selge et godt produkt.
 
Topp