Beste metode for å holde footer i bunnen?

clinton4

Medlem
Hei,

Det finnes flere metoder for å holde footer i bunnen av nettleseren, selv når det ikke er nok innhold på siden til å presse den ned. Hva mener du er den beste metoden for å gjøre dette?
 

adeneo

Medlem
Dersom den skal stå nederst i nettleseren uansett om innholdet på resten av siden er lengre eller kortere enn viewport så er vel position fixed og bottom null det enkleste.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Råd 1: Design siden slik at det ikke gjør noe om footer-stripen ikke er i bunnen. Du klarer uansett aldri å få den 100% i alle nettlesere og på alle plattformer.

Råd 2: se råd 1 :)
 

hansson

Langveisfarende
Tja, funker ikke min versjon på alle nettlesere + ipad? Jeg har i alle fall ikke sett noe annet. Hvordan ting funker på iphone aner jeg ikke. Det er smart å ha en riktig bakgrunnsfarge på hele opplegget slik at det ikke blir hvit stripe nederst hvis ikke footeren henger.

Tror nettstedet footeren på Conta Faktura skal funke i de aller fleste situasjoner.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tja, funker ikke min versjon på alle nettlesere + ipad? Jeg har i alle fall ikke sett noe annet. Hvordan ting funker på iphone aner jeg ikke. Det er smart å ha en riktig bakgrunnsfarge på hele opplegget slik at det ikke blir hvit stripe nederst hvis ikke footeren henger.

Tror nettstedet footeren på Conta Faktura skal funke i de aller fleste situasjoner.

Joda, men vi iPadbrukere har sett maaaaaaaaange sider som har litt merkelige hull og hopp og vips og hei på grunn av kreative løsninger. De verste er egentlig de der "chat/facebook/del-footergreiene" en del slenger opp. Typisk får vi de midt på siden.

I dette tilfellet tror jeg uansett at det du beskriver vil fungere helt fint, men det var ikke poenget mitt. Mitt poeng var at man bør lage sider der det ikke er behov for slike løsninger. :)
 

hansson

Langveisfarende
Aha, da er jeg med. Du snakker om sånne fixed-position-greier som ligger nederst alltid, uansett. De er jo bare jævla plagsomme spør du meg, så vi kan vel være enige om at det er best at de dør ut. Den stickyfooteren jeg tenker på (og som det virker som om clinton4 etterspør) ligger i bunnen når du har scrollet ned, og hvis du scroller ned på en diger skjerm og du bare har fire linjer tekst så ligger fremdeles footeren i bunn. Det synes jeg er ganske praktisk, så du ikke har en footer i øvre halvdel av et cinema display.
 
Topp